וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,400 רקטות בישראל ו-1,500 תקיפות ברצועה: שומר החומות במספרים

עודכן לאחרונה: 21.5.2021 / 18:32

בתוך 11 ימים בלבד בוצעו כ-4,360 ניסיונות שיגור לעבר מדינת ישראל. בין הקשיים המרכזיים: תקיפת מפקדי חמאס במנהרות וחמ"ל תת קרקעיים שנחפרו סמוך לסביבה אזרחית. כ-680 נפלו בשטח רצועת עזה וכ-280 נפלו בים. לפי צה"ל: כ-200 מחבלים נהרגו

בווידאו: יירוטים מעל באר שבע/צילום: אמיר בוחבוט

כמעט חצי יממה לאחר ההכרזה על הפסקת האש בין ישראל וחמאס, מתבררים היום (שישי) המספרים שמאחורי מבצע שומר החומות. בתוך 11 ימים, בוצעו כ- 4,360 ניסיונות שיגור לעבר מדינת ישראל, מתוכם כ- 3,400 חצו לשטחה. כ-680 נפלו בשטח רצועת עזה וכ-280 נפלו בים. מנגד, כ-1,500 מטרות הותקפו באמצעים שונים.

אחד הקשיים שעמדו במהלך המבצע בפני צה"ל היה פגיעה במפקדי הארגונים, שהתחפרו במפקדות וחמ"לים במנהרות מתחת לבתיהם ולבניינים בהם התגוררו אזרחים. לכל מפקד חמאס היה אמצעי תקשוב וקשר שאפשרו להם לקבל מידע ולהעביר פקודות. בלא מעט מקרים היו פיצוצי משנה מתוך החמ"לים ובחלק מהם קרסה התשתית מסביב ופגעה במבנים בשל עומק המנהרה וההתחברות שלה ל'מטרו של עזה'.

טנקים בגבול עזה 21 במאי 2021. ראובן קסטרו
כ-1,500 מטרות הותקפו ברחבי רצועת עזה. תותחים בגבול הרצועה. אתמול/ראובן קסטרו
נזקי תקיפת צה"ל על מבנה בניין אלג'לאא בו משדרת רשת אל-ג'זירה ברצועה 15 במאי 2021. רויטרס
בניין אלג'לאא שבו שידרו רשת אל-ג'זירה ורשת AP שהותקף על ידי צה"ל במהלך המבצע/רויטרס

באווירת הסיכומים, בצה"ל אומרים כי נחפרו 15 מנהרות לכיוון הגבול עם ישראל אך שבע מהן לא היו כשירות לפשיטה על הגבול. נתון זה האיץ את הרעיון לפגוע ולשבש את יכולות המנהרות של חמאס ולצאת למתקפה רחבה על המטרו של עזה ולאחר מכן חלקים נוספים ממנו ברצועה. בין הדוחפים למימוש הרעיון המבצעי של ההונאה ולאחר מכן תקיפה של 'המטרו' היה מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו.

ההישג היה לעקר את המחשבות של חמאס להשתמש במנהרות באופן כללי ולא הרג מאות הרוגים כפי שהצביעה התוכנית המבצעית המקורית שתוכננה לפני ארבע שנים. בשלב זה מדווחים בצה"ל על כ-200 מחבלים הרוגים בכל ימי המבצע ועשרות ב'מטרו של עזה' שכל המפה שלו נחשפה על ידי קצין המודיעין של פיקוד הדרום בסיוע גורמי המודיעין הנוספים בצה"ל ושב"כ.

הריסות ברצועת עזה אחרי תקיפות של צה"ל, 21 במאי 2021. רויטרס
ההריסות ברצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל/רויטרס
הריסות מתקיפת צה"ל ברצועת עזה, 18 במאי 2021. AP
הריסות ברצועה לאחר התקיפות הנרחבות של צה"ל/AP

בתוך כך, בצה"ל דחו את הביקורת על התקיפה והקרסתו של בניין ג'לאל בו היו משרדים של אלג'זירה וסוכנות הידיעות אי-פי וטענו כי היה לגביו מודיעין מוצק ומדויק שאושר על ידי כלל הדרגים המתאימים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי יכנס בשבוע הבא סדרת דיונים כדי לעצב את המדיניות כלפי עזה ולהמליץ שורה של המלצות כלפי הדרג המדיני. אם יהיה ירי נוסף של רקטות, ההמלצה תהיה תגובה קשה בדמות פגיעה בבתי פעילי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully