וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הנזק לחמאס ייחשף עם הזמן; גנץ: הגיעה העת למעשה מדיני

עודכן לאחרונה: 21.5.2021 / 15:28

בהצהרה בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש שב"כ הסביר ראש הממשלה את הפסקת האש כי "לא נגררנו להרפתקאות. רציתי למנוע מחיר מיותר בחיי אדם". גנץ: חובה עלינו לבנות מציאות אחרת. כוכבי: "הישגי המבצע צריכים להאיץ את השבת הנעדרים הבייתה"

בווידאו: הצהרות של נתניהו, גנץ, כוכבי וארגמן/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שישי), לאחר סיום מבצע "שומר החומות", כי "חמאס עצמו עוד לא יודע כמה נפגע", וכי "הנזק ייחשף עם הזמן". הוא אמר את הדברים בהצהרה לעיתונות, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, וראש שב"כ נדב ארגמן.

לדבריו, "עשינו דברים חדשניים ונועזים בלי להיגרר להרפתקאות. אם היינו צריכים להיכנס לעזה היינו עושים זאת, אבל חשבתי שאפשר להשיג את היעד בדרכים אחרות. רציתי למנוע מחיר מיותר בחיי אדם. גרמנו נזק מירבי לחמאס במחיר הנמוך ביותר לישראל".

הצהרה של שר הביטחון בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש שב"כ נדב ארגמן והרמטכ"ל אביב כוכבי בקריה, 21 במאי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, גנץ, כוכבי וארגמן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה, 21 במאי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"שינינו את המשוואה". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"היעד של המבצע היה להנחית מכה קשה על חמאס ולהשיב את השקט תוך ביסוס ההרתעה - השגנו זאת", הבהיר נתניהו. "שינינו את המשוואה, נגיב בעוצמה לטיפטוף רקטות", הוסיף.

שר הביטחון בני גנץ נשא אף הוא דברים בהצהרה, והדגיש בנאומו כי "הגיעה העת למעשה מדיני - חובה עלינו לבנות מציאות אחרת".

בנוסף, הרמטכ"ל אביב כוכבי, התייחס בדבריו למאמצים להחזרת השבויים והנעדרים. "הישגי המבצע צריכים להאיץ את השבתם הביתה", אמר.

שר הביטחון בני גנץ בקריה, 21 במאי 2021. טל עוז, משרד הביטחון
"חובה עלינו לבנות מציאות אחרת". גנץ/משרד הביטחון, טל עוז
שמחה גולדין: ״הייתם יכולים להשיג תמונת ניצחון אם הייתם מביאים את החיילים משדה הקרב״/צילום: איציק אלרוב

במקביל לדברים אלה, עשרות בני אדם מוחים מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בקריאה להחזרת השבויים והנעדרים מרצועת עזה. שמחה גולדין, אביו של חלל צה"ל הדר גולדין, האשים את ראש הממשלה ושר הביטחון כי "נכשלתם במבצע. הייתם יכולים להשיג תמונת ניצחון אם הייתם מביאים את החיילים משדה הקרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully