וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין: נשב עם נתניהו רק אם סער ראשון ברוטציה

20.5.2021 / 18:00

מספר 3 במפלגת תקווה חדשה שוחח על כך עם גורמים פוליטיים אבל בתגובה טען כי "הדברים אינם נכונים" גורמים בתקווה חדשה: "העמדה הרשמית שלנו לאורך הדרך היא שאנחנו מוכנים לשקול ממשלה בראשות נציג המחנה הלאומי שהוא לא נתניהו"

מפלגת הליכוד לאחר פרסום תוצאות המדגם, 22 בינואר 2013
 בנימין נתניהו גדעון סער. ראובן קסטרו
בתקווה חדשה מוכנים לשקול ממשלה בראשות נציג המחנה הלאומי שהוא לא נתניהו. סער ונתניהו/ראובן קסטרו

בליכוד הבהירו השבוע כי "בנט וסער לא יעמדו בראש ממשלת רוטציה עם נתניהו", אבל בתקווה חדשה, מפלגתו של גדעון סער, ממשיכים לדבר על כך כאפשרות היחידה להקמת ממשלת ימין. ח"כ זאב אלקין, בכיר במפלגתו של סער, שוחח בימים האחרונים עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, והבהיר: "נהיה מוכנים לשבת בממשלה עם נתניהו רק אם סער יהיה ראשון ברוטציה".

אלקין טען בתגובה כי "הדברים אינם נכונים" אבל גורמים בתקווה חדשה אמרו כי "העמדה הרשמית שלנו לאורך הדרך היא שאנחנו מוכנים לשקול ממשלה בראשות נציג המחנה הלאומי שהוא לא נתניהו". כאמור, בליכוד דחו השבוע את האפשרות הזאת, ולפי בכיר במפלגה: "האפשרויות היחידות הן הצטרפות לממשלה בראשות נתניהו, או בחירות". מלשכתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן נמסר כי "לא היה ולא נברא, הדברים אינם נכונים".

זאב אלקין בהגשת המלצות תקווה חדשה לנשיא ריבלין. ראובן קסטרו
השיחות של נציגי תקווה חדשה מתנהלות בכמה ערוצים מקבילים, ובהם, גם עם בכירים בליכוד. זאב אלקין/ראובן קסטרו

השיחות של נציגי תקווה חדשה מתנהלות בכמה ערוצים מקבילים, ובהם, גם עם בכירים בליכוד, אך בינתיים הם פוסלים כל אפשרות של ישיבה עם נתניהו, למעט זו שמאפשרת לסער לכהן כראש הממשלה ראשון ברוטציה עם נתניהו. לעומת זאת, בליכוד סבורים כי אם המנדט ייצא מידיו של לפיד ויחזור לכנסת לתקופה בת 21 ימים, "יימצאו שני עריקים בתקווה חדשה שיחששו מאפשרות של בחירות", כלשונם.

המנדט להרכבת הממשלה נמצא עדיין בידיו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ל-13 היום הקרובים, שבמהלכם רק הוא יכול להרכיב ממשלה. אחרי שהמנדט של לפיד להרכבת הממשלה יפקע, הוא צפוי לעבור לכנסת - ואז תיפתח תקופה של 21 יום שבהן 61 ח"כים יכולים לחתום למועמד אחד ולהמליץ עליו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. בגוש המתנגד לנתניהו חוששים שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, או סער, יחברו לנתניהו בתקופת המנדט של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully