וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אישר כי המל"ט שהופל בצפון שייך לאיראן: "טהראן אחראית לטרור במזה"ת"

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 16:44

רה"מ אמר כי המל"ט שהופל בשלישי באזור עמק המעיינות נשלח על ידי איראן, וכי היא "מספקת את התשתיות שעליהן נשענים ארגוני הטרור". במפגש עם שר החוץ הגרמני, הציג נתניהו חלק מהמל"ט, ואמר כי הוא חדר "מעיראק או מסוריה". איזנקוט: נדרשת אסטרטגיה שונה בזירה הפלסטינית

נתניהו לשר החוץ הגרמני: איראן שלחה את המל"ט מסוריה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי איראן הייתה זו ששלחה את המל"ט שהופל בתוך ישראל באזור עמק המעיינות בשלישי בלילה. "איראן מספקת את התשתיות שעליהן נשענים ארגוני הטרור", אמר נתניהו במהלך מפגש עם שר החוץ של גרמניה הייקו מאס בקריה בתל אביב. ראש הממשלה הציג במפגש חלק מהמל"ט שיורט.

"בזמן שאנו עסוקים בלחימה, לפני כמה ימים איראן שלחה מל"ט חמוש לתוך ישראל מעיראק או מסוריה", אמר ראש הממשלה. "הכוחות האיראניים שיגרו מל"ט חמוש, שכוחותינו יירטו בגבול בין ישראל לירדן. אני חשוב שזה אומר הכל על הפטרון האמיתי של הטרור במזרח התיכון ובעולם - איראן".

רה"מ נתניהו נפגש עם שר החוץ של גרמניה הייקו מאס בקריה בת"א, 20 במאי 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם שר החוץ הגרמני בקריה בתל אביב, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

צה"ל הודיע בשלישי בלילה כי הפיל מל"ט שהגיע מכיוון ירדן לאזור עמק המעיינות. כלי כלי הטיס הבלתי מאויש הופל במהלך הלילה לאחר שהיה במעקב על ידי יחידות הבקרה האוויריות. שברי המל"ט נאספו על ידי כוחות הביטחון.

הפעם האחרונה בה אירעה תקרית ביטחונית דומה באזור זה הייתה ב-2018, אז סוכל מל"ט איראני שהמריא מאזור תדמור שבסוריה. ניסיון חדירת כלי הטיס הגיע ברקע התחממות ביטחונית כללית בגבולות ישראל, כולל מצפון.

שברי המל"ט וסריקות בעמק המעיינות. שלו אריאלי, תמונות גולשים
שברי המל"ט שהופל באזור עמק המעיינות, השבוע/תמונות גולשים, שלו אריאלי

בתוך כך, הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (במיל) גדי איזנקוט נשא דברים בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי שבאוניברסיטת תל אביב, ואמר כי "נדרשת אסטרטגיה ומדיניות שונה בזירה הפלסטינית כולה - אסטרטגיה שרואה בחמאס אויב מר שצריך להביס אותו ושרואה ברשות הפלסטינית פרטנר מורכב".

לדברי איזנקוט, "ברמה האסטרטגית - יש שני קריטריונים בסיסיים שעל פיהם עושים את השיפוט - האם צה"ל מימש את המטרות שהדרג המדיני הגדיר לו והאם שיפרנו את מצבה האסטרטגי של ישראל? את התשובה לגבי הפרמטר השני נדע רק בעוד מספר שנים. לגבי הפרמטר הראשון, המטרה שהוגדרה היא לא מיטוט או הכרעה אלא מטרה מוגבלת יחסית של פגיעה משמעותית וחיזוק הרתעה. מהשיפוט שלי אני יכול להעריך שארגון חמאס נפגע פגיעה משמעותית מאד במערכה עד כה".

גדי איזנקוט בכנס INSS. חן גלילי, אתר רשמי
"נדרשת אסטרטגיה ומדיניות שונה בזירה הפלסטינית". איזנקוט, היום/אתר רשמי, חן גלילי

עם זאת, הרמטכ"ל לשעבר ציין כי "השאלה המרכזית היא מה תהיה האסטרטגיה הישראלית ביום שאחרי מול חמאס בעזה, מול הזירה הפלסטינית ומול הזירה האזורית". הוא הוסיף כי מערך המנהרות של חמאס נפגע באופן משמעותי במבצע הנוכחי, וכי יתקשה לראות אותם "חוזרים ומשקמים את כל עשרות הקילומטרים הללו, זה יוביל אותם למחשבה מעמיקה ואני מקווה שההישג הזה שהבאנו ב-2006, למרות תחושות החמיצות כאן - אותו אפקט דאחיה שהוא הרכיב המשמעותי ביותר בשקט מאז - יהיה גם הרכיב המרכזי בשקט שיבוא עכשיו בעקבות הפגיעה במרכז הכובד הזה של חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully