וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת החשמל: לא נתקן את קווי החשמל לעזה עד שלא יחזרו גופות החיילים

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 11:46

עובדי החברה איימו כי יתקנו את הקווים שניזוקו בימי מבצע שומר חומות, בתנאי שיושבו גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, והנעדר אברה מנגיסטו. בחברת החשמל הגיבו: "חשמל הוא מוצר חיוני מחוץ לסכסוך"

טורבינות של חברת חשמל. אנרגיה, ראובן קסטרו
ועד העובדים מאיים. טורבינות חברת החשמל/ראובן קסטרו, אנרגיה

ועד עובדי חברת החשמל הודיע הבוקר (חמישי) כי אין בכוונתם לתקן את קווי החשמל לרצועת עזה, שנפגעו לטענתם בעקבות ירי רקטות של חמאס במהלך מבצע שומר חומות. העובדים הציבו כתנאי את החזרת גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול, ואת הנעדר אברה מנגיסטו לישראל.

בעקבות ההודעה, הצהירו בחברת החשמל כי "חברת החשמל היא חברה ממשלתית, שכפופה להוראות החוק, ומאמינה בכך שחשמל הוא מוצר חיוני מחוץ לסכסוך. חברת החשמל מייחלת להחזרת הבנים הביתה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן גיבה את העובדים כשכתב בטוויטר: ‏כל הכבוד לעובדי חברת חשמל. אין סיבה שבזמן שמעזה יורים עלינו טילים, העובדים יסכנו את חייהם כדי לסייע להם. גם במסגרת החוק הבינלאומי, החלטות האו"ם והאיחוד האירופי - אי החזרת הבנים נוגדת את כל הנורמות הבינלאומיות והערכים ההומניים הבסיסיים. במסורת היהודית לא נותנים את הלחי השנייה".

באו"ם הגיבו על משבר החשמל בעזה ואמרו כי "לפני סבב הלחימה האחרון, חברת החשמל של עזה הצליחה לענות על כמחצית מצרכי החשמל של 2 מיליון תושבי עזה. ישראל ומצרים צמצמו במשך השנים את האספקה החיצונית, כל אחת בגבולה. שבוע הלחימה האחרון - שבמהלכו ישראל תקפה קשות את עזה מהאוויר, וחמאס המטיר רקטות על ישראל - צמצם את אספקת החשמל לכרבע מהצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully