וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי ביקש עוד זמן למבצע; שר החוץ האמריקני הבהיר: "חייבים לסיים בקרוב"

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 10:09

שר החוץ אמר למקבילו בארה"ב כי נותרו יעדים נוספים להשיג בעזה, אך לדברי בכיר ישראלי, בלינקן השיב כי מדינתו לא תוכל להמשיך זמן רב לגבות את ישראל פומבית. בתוך כך, וברקע 130 הדמוקרטים שקראו לנשיא ביידן לדרוש הפסקת אש מישראל, ישראל צפויה להיכנס היום למו"מ

תותחים של צה"ל בעוטף עזה 19 במאי 2021. ראובן קסטרו
טנקים של צה"ל בעוטף עזה, אתמול/ראובן קסטרו

שר החוץ גבי אשכנזי קיים אמש (רביעי) שיחת טלפון עם מקבילו האמריקני אנתוני בלינקן, במהלכה אמר כי ישראל זקוקה לעוד כמה ימים ללחימה בעזה. בכיר ישראלי שמעורה בתכני השיחה מסר כי שר החוץ האמריקני הבהיר לאשכנזי בתגובה כי ממשל ביידן מצפה מישראל לסיים את המבצע בקרוב.

אשכנזי עוד אמר בשיחה כי יש כמה יעדים נוספים שישראל רוצה להשיג בעזה, ולכן היא זקוקה לזמן נוסף. בלינקן מצידו עדכן את אשכנזי כי ארצות הברית בולמת את היוזמה הצרפתית להעברת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש בעזה. "לא נוכל להמשיך עוד הרבה זמן לגבות אתכם פומבית ובמוסדות הבינלאומיים, ולחסום יוזמות במועצת הביטחון", אמר בלינקן לאשכנזי.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, אישר שר החוץ האמריקני כי שוחח עם אשכנזי ואמר לו כי ארצות הברית מצפה לראות בלימה של ההסלמה בדרך להפסקת אש.

בכירים ישראלים מציינים כי ממשל ביידן נמצא תחת לחץ פוליטי פנימי כבד לדחוף להפסקת אש. מדובר בעיקר בחברי קונגרס וסנאטורים דמוקרטים שקוראים לבית הלבן ללחוץ יותר על ישראל. סוגיה זו עלתה כמעט בכל השיחות שהתקיימו ביום רביעי בין בכירי ממשל ביידן לבכירי ממשלת ישראל.

ברק רביד על המגעים בין ישראל לארה"ב להפסקת אש

גבי אשכנזי. גילי יערי, פלאש 90, פלאש 90
ביקש זמן נוסף למבצע. אשכנזי/פלאש 90, גילי יערי, פלאש 90

אמש שיגרו כ-130 חברי קונגרס דמוקרטים מכתב לנשיא ביידן, ובו קראו לו לדרוש מישראל הפסקת אש באופן מיידי. במקביל, הסנאטור הדמוקרטי ברני סנדרס התחיל לקדם הצעת החלטה בסנאט שקוראת להפסקת אש. חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז אף החלה לקדם החלטה בבית הנבחרים להקפאת עסקת נשק גדולה עם ישראל.

בימים האחרונים התקיימו מגעים בין אנשי המודיעין המצרי ושליח האו"ם, לבין היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת בנושא הפסקת אש אפשרית. בכירים ישראלים ציינו כי בן שבת הקשיב להצעות השונות, אך עד כה לא קיבל אישור מהדרג המדיני לתת תשובה ברורה או להיכנס למשא ומתן על הפסקת אש.

בכירים ישראלים העריכו כי היום צפויה המדיניות הזו להשתנות, וישראל תכנס למשא ומתן. במסגרת זו, צפוי גם להתקיים היום דיון של הקבינט המדיני-ביטחוני. הם עוד הוסיפו כי השגת סיכומים בנוגע להפסקת אש עשויה להימשך בין 24 שעות ל-72 שעות - פרק זמן אותו מעוניינים לנצל בישראל להמשך הפעילות הצבאית בעזה.

שר הביטחון, בני גנץ, שדיבר אתמול על הצורך להתנהל ב"אחריות מדינית", סבור שיש להימנע בכל דרך מעימות עם ממשל ביידן בנושא המבצע בעזה. גם שר החוץ אשכנזי מחזיק בעמדה דומה. "הדבר הכי חשוב הוא שלא נגיע לשלב שבו ארצות הברית ושאר העולם מכריחים אותנו להפסיק את האש", אמר בכיר ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully