וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך לאפשרות שחמאס יעכב את המגעים, ויוצא לגל תקיפות מסיבי

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 9:26

גנץ נפגש עם צמרת מערכת הביטחון לדון בהישגים שרשם הצבא, ואישר את תוכנית האש ליממה הקרובה. ברקע הלחצים מצד מדינות העולם להגיע הפסקת אש, הצבא מתכנן למצות את יעדיו. "הלילה יהיה מאד עצים", אמרו גורמי צבא

עשן לאחר תקיפת מבנה בידי חיל האוויר, רצועת עזה, 18 במאי 2021. רויטרס
תקיפה אווירית של מבנה ברצועת עזה, אתמול/רויטרס

שר הביטחון, בני גנץ, נפגש הערב (רביעי) עם צמרת מערכת הביטחון ודן עמם על ההישגים ברצועת עזה והתהליכים ביום שאחרי המבצע. מלבד גנץ, בפגישה נכחו הרמטכ"ל, אביב כוכבי, ראש המוסד, יוסי כהן, ראש השב"כ, נדב ארגמן, וראש אמ"ן, האלוף תמיר הימן. הפגישה נערכה בצל המגעים בערוצים השונים להגיע לרגיעה בלחימה מול רצועת עזה.

לאחר הערכת המצב, גנץ אישר את תוכנית האש ליממה הקרובה, והנחה את צה"ל למצות את ההישגים בתחומים השונים עד כמה שניתן. גורמי צבא שאמורים להוציא אל הפועל את תקיפת היעדים אמרו כי "הלילה הזה יהיה מאוד עצים. התקיפות כוללות את עולם המנהור, תלול מסלול ותשתיות הטרור לאורך כל רצועת עזה. יש לא מעט פעולות התקפיות שצריך להשלים והן מאוד חשובות לצבא".

בכירים במערכת הביטחון העריכו כי מחר לא תהיה הפסקת אש עם חמאס למרות הלחץ הבינלאומי, אך נכנסים למסלול של הידברות בסיוע מתווכים ב-48 שעות הקרובות. המסר הישראלי למתווכים ידרוש שקט ארוך טווח עם תנאים ולא את המשוואה הישנה של "שקט תמורת שקט שנגמר אחרי דקה". בצה"ל הציגו גישה פרגמטית לפיה ביום שאחרי המבצע יש לעסוק שוב בתהליך ההסדרה כדי למנוע משבר הומניטרי ברצועת עזה. גם עניין השיקום באופן טבעי יעלה בשיחות התיווך, וכבר עתה יש גורמים במערכת הביטחון הסבורים כי נכון יהיה לדרוש את העברת האחריות להסדרה והשיקום של עזה לרשות הפלסטינית כדי לחזק את מעמדה.

דיון הערכת המצב בלשכת שר הביטחון עם צמרת המערכת הביטחונית. 20 במאי 2021. אלעד מלכה, אתר רשמי
פגישתם של צמרת מערכת הביטחון. אמש/אתר רשמי, אלעד מלכה

גורמים בכירים במערכת הביטחון לא אופטימיים לגבי תהליך סיום סוגיית השבויים והנעדרים. כמו כן, בשלב זה, בתחומים אחרים כמו סגירת מעברים ומרחב הדיג אין כל כוונה להסיר את כל המגבלות שהוטלו על הפלסטינים.

בכירים במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות שחמאס נערך למערכה ארוכה, ועשוי להתבצר בעמדתו ולהציג קו נצי בשיחות התיווך באופן שיוביל לדשדוש של כמה ימים - כששני הצדדים רוצים לסיים את המערכה אך ממשיכים לתקוף אחד על השני. זאת, מאחר והצד הפלסטיני לא באמת בשליטה מלאה על השטח, ומושפע מאוד מבכירי חמאס ששוהים בחו"ל, בהם איסמעיל הנייה, חאלד משעל וסלאח ערורי. לכן, לפי הנחיית שר הביטחון, צה"ל נערך להימשכות המערכה תוך הימנעות מהבלגה במידה וערוץ התיווך יתקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully