וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבריו של מוחמד בן ה-17 שנורה למוות באום אל-פחם נתרמו ויצילו חיים של שישה אנשים

עודכן לאחרונה: 21.5.2021 / 8:51

הנער מוחמד מחאמיד, שמשפחתו טוענת שנורה על ידי שוטרים סמויים בעיר לפני כשבוע, נותק הלילה מהמכשירים לאחר שמת מוות מוחי בבית החולים רמב"ם. ברגעים האחרונים לפני שנקבע מותו החליט אביו לתרום את איבריו החיוניים למען הצלת חיים

מוחמד מחאמיד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הנער ההרוג, מוחמד מחאמיד/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בבית החולים רמב"ם בחיפה נקבע הלילה (חמישי) סופית מותו של הנער מוחמד מחאמיד בן ה-17, שנורה למוות בשבוע שעבר סמוך לאום אל-פחם. לטענת משפחתו, הוא נורה בידי שוטרים סמויים. מוקדם יותר ביום רביעי הודיעה המשפחה שבנה נמצא במצב של מוות מוחי.

לוואלה! נודע כי אמש לפני חצות, החליט אביו של מוחמד לתרום את איבריו להצלת חיים. דובר מטעם המשפחה אמר כי לא יאשר או יכחיש את הדברים וכי מוקדם מדי לתת הצהרה בנושא.

מוחמד, תלמיד בכיתה י"ב, שימש כראש מועצת התלמידים, ניגש למבחני בגרות והתעתד להמשיך בלימודים אקדמיים באוניברסיטה. המשפחה טוענת שהוא נורה כשישב עם חבריו ברכב. מרכז מוסאוא לזכויות הערבים בישראל פנה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים וביקש שיחלו בחקירה. ממח"ש נמסר לוואלה! כי פתחו בבדיקת אירוע הירי עוד ביום האירוע.

התפרעויות באום אל פאחם, 14 במאי 2021. דוברות משטרת ישראל
התפרעויות באום אל-פחם, בשבוע שעבר/דוברות משטרת ישראל

בתוך כך, במשטרה לא לוקחים אחריות על הירי הקטלני. לטענתה, קצין ושוטר הוזעקו ביום האירוע לאחר שהתקבלה קריאה על יידוי אבנים לעבר כלי רכב בכביש 65. עם הגעתם לזירה, רכב שעבר במקום דרס את הקצין והשוטר. במשטרה אומרים שהשוטרים הגיבו בירי לעבר הרכב שנמלט מהמקום.

על פי גרסת המשטרה, מאוחר יותר באותו היום דווח על פצוע ירי שהגיע לרמב"ם מאום אל-פחם, קטין כבן 17 אבל "יודגש כי עד כה לא קיימת כל אינדקציה לקשר בין האירועים ואלו נחקרים נכון לשעה זו בנפרד. חקירת הירי מבוצעת כמקובל על ידי מח"ש וחקירת אירוע פציעת הנער מתנהלת במשטרה. אנו שבים ומבקשים לגלות אחריות ולא להסיק מסקנות נמהרות, לבטח בימים מורכבים אלו".

בינתיים, באום אל-פחם משוכנעים התושבים כי שוטרים הרגו את מחאמיד. כמה שעות אחרי הודעת המשטרה פרסמו פעילים וארגוני מחאה בעיר קריאה להפגנה בכותרת: "אום אל-פחם מרעידה את המדינה למען דם צעיריה", וכינו את מוחמד "שאהיד בירי כוחות הכיבוש".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully