וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום בפיטורים במערכת הבריאות: 11 עובדים ערבים ו-2 יהודים זומנו לשימוע

19.5.2021 / 22:11

עובדים שנחשדו בפרסום תכנים שנויים במחלוקת בעניין ההתפרעויות וההסלמה הביטחונית קיבלו זימונים לשימוע דחוף. זאת, ברקע השביתה בחברה הערבית שבעקבותיה עלו טענות כי מעסיקים איימו לפטר עובדים ערבים. במליאה סגן השר קיש התעמת עם ח"כ כסיף: "אתה בוגד - לך מכאן"

בווידאו: שביתה במגזר הערבי במחאה על המהומות בשייח ג'ראח ובערים המעורבות/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

13 עובדי מערכת הבריאות, בהם 11 ממוצא ערבי ושני יהודים, זומנו לשימוע בעקבות הפצת תכנים שנויים במחלוקת בעניין המהומות בישראל והלחימה מול חמאס - כך נודע היום (רביעי) לוואלה!. הנושא עלה במליאת הכנסת והביא לוויכוח סוער בין סגן שר הבריאות יואב קיש לח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת).

העובדים קיבלו זימונים לשימוע משמעתי דחוף מטעם מנהל תחום המשמעת במשרד הבריאות, וטרם הוחלט על פיטורים. זאת, ברקע השביתה הכללית בחברה הערבית שבעקבותיה עלו טענות מצד עובדים ערבים כי מעסיקים איימו לפטרם.

קיש השיב מעל דוכן הכנסת לשאילתא של כסיף בעניין המנגנון והמידע של המשרד, שקובעים אילו מעובדי מערכת הבריאות יזומנו לשימוע. סגן השר תקף את כסיף על שהתראיין תקשורת הבינלאומית והאשים את ישראל באחריות ללחימה בעזה: "אתה בוגד, בן בליעל, לך מכאן. המקום שלך לא פה", הטיח לעברו. כסיף השיב לו: "אתה פשיסט. אתה מסית לרצח. אם תיפול שערה משערות ראשי הדם יהיה עליך".

מחסום שמונע מתושבים לצאת לעבודה בשל שביתת המגזר הערבי,דיר חנא, 18 במאי 2021. תמונות גולשים
מחסום שמונע מתושבים לצאת לעבודה בשל השביתה במגזר, דיר חנא. אתמול/תמונות גולשים

בין התכנים שנראו ברשתות החברתיות ישנן תגובות בהן רופא מביע שמחה לאיד לאחר הלינץ' שנעשה ביגאל יהושע, תושב לוד שנרצח בתקיפת האזרחים הערבים.

בנוסף ניתן למצוא פוסט בפייסבוק בו ד"ר אחמד ג'מאל אבו-תיר, תושב מזרח ירושלים המתמחה באורתופדיה בבית החולים ולפסון, כתב ברקע המהומות בירושלים והמערכה בעזה: "זה כבר לא עניין רק של מסגד או של מולדת אלא עניין גדול יותר, של אומה שהיא טובה יותר מכל האומות".

עוד הוא כתב: "זנחנו את שלטון האסלאם הקדוש. עלינו להשיב את התהילה שאבדה. אנחנו צריכים אומה שתשיב את תהילתה ואת הדת שלה. אנחנו זקוקים לצבא ולאנשים כמו סאלח א-דין, אנו זקוקים לאנשים שיהרגו בשם אללה". הנהלת בית החולים זימנה את ד"ר אבו-תיר לבירור.

עוד בוואלה!

האם השביתה עליה הכריזו ערביי ישראל חוקית?

לכתבה המלאה

"מערכת הבריאות הייתה ותהיה א-פוליטית"

בתוך כך, אתמול, במהלך השביתה של ערביי ישראל, על פי נתוני ממשרד הבריאות, נעדרו מעבודתם 1,494 עובדים, מתוכם 14% רופאים. בין בתי החולים הבולטים בהם שבתו העובדים היו בית החולים מאיר בכפר סבא, המרכז הרפואי קפלן ברחובות, בית החולים סורוקה בבאר שבע ובית החולים וולפסון בחולון. מהנתונים עולה כי מרבית העובדים נעדרו עקב חסימת צירי תנועה וסיכון לניידות באזור מגוריהם, ומיעוטם עקב השביתה.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית, הדגיש כי "מערכת הבריאות הייתה תמיד וצריכה להישאר מערכת א-פוליטית, כשלכולנו מטרה אחת בלבד - עזרה לחולה ללא הבדל דת גזע או מין".

"מערכת הבריאות היא דוגמה ומופת לעבודת צוות כתף אל כתף ולשיתוף פעולה של רופאות ורופאים, אחיות ואחים, יהודים, מוסלמים נוצרים, דרוזים, וצ'רקסים המטפלים ב כ ו ל ם. חובה עלינו לשמור על המרקם האנושי והשליחות של אדם למען אדם ושיתוף פעולה בכל מחיר", אמר פלדמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully