וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של בן 17 שנורה באום אל פחם; משפחתו טוענת שנפגע משוטר

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 21:01

משפחתו של מוחמד כיוואן אומרת שבנם נורה מאש שוטרים סמויים בעיר לפני כשבוע, בזמן שישב עם חבריו ברכבם. הבוקר נקבע מותו בבית החולים רמב"ם. חוקרי מח"ש יגבו עדויות מבני המשפחה, בעקבות פניית מרכז מוסאוא על פתיחת חקירה. דודו של המנוח: "על יהודי לא היו יורים ככה"

מוחמד מחאמיד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
ההרוג, מוחמד כיוואן/מערכת וואלה!, אתר רשמי

מותו של מוחמד מחאמיד כיוואן, בן 17 מאום אל-פחם, נקבע היום (רביעי) בבית החולים רמב"ם בחיפה. לטענת משפחתו, כיוואן נפגע לפני כשבוע מירי שוטרים סמויים בעת שישב ברכב עם חבריו. הנער היה מאושפז כשהוא מונשם ומורדם עם פציעת ראש במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים והבוקר מת מפצעיו.

חוקרי מח"ש ייגבו היום עדויות מבני משפחתו של כיוואן, זאת לאחר שמרכז מוסאוא פנה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים וביקש שיחלו בחקירה.

"זה קרה בדיוק לפני שבוע", סיפר לוואלה! דודו עבד, "הוא במקרה היה עם חברים בצומת מי עמי, פתאום באו שוטרים לבושים אזרחית, שמעתי שדיברו איתם והנערים פחדו מהם והחלו להסתלק ברכב, אבל אחרי מרחק קצר השוטרים הסמויים ירו עליהם. הכדור פגע למוחמד בראש. מאז הפציעה הוא לא התעורר בעצם. החברים שלו לקחו אותו מיד למרפאה באום אל-פחם ומשם אמבולנס של מד"א לקח אותו לבית החולים רמב"ם. זה רק טבעי שפחדו מאנשים שלא לבושים כמו שוטרים, גם אם הזדהו".

התפרעויות באום אל פאחם, 14 במאי 2021. דוברות משטרת ישראל
התפרעויות באום אל-פחם, בשבוע שעבר/דוברות משטרת ישראל

"הוא היה ילד טוב, תלמיד חרוץ בבית הספר, אהוב על חבריו, היה אפילו ראש ועד התלמידים. הוא רצה להמשיך לאוניברסיטה, כל הזמן דיבר על זה", המשיך הדוד והדגיש, "לא נשתוק על זה. בטח שאנחנו כועסים, השוטרים שירו עשו מעשה לא חוקי ואנחנו נגיש תלונה נגדם במח"ש".

הוא הביע ביקורת על יחס המדינה לאזרחים בחברה הערבית. "אנחנו מופתעים ממדינה שמתיימרת להיות מדינה דמוקרטית ושכאילו שומרת על זכויות האדם, ונותנת לעשות דברים כאלה ולהרוג אנשים חפים מפשע. אז מה אם הילדים נסעו ברכב. כדי לתפוס אותם אפשר לירות על הגלגלים או לצלם את לוחית הזיהוי של המכונית. אין צורך להרוג אנשים ככה בלי אבחנה. באף מדינה דמוקרטית שוויונית לא היו נוהגים כך. בצער אני אומר שזה אפרטהייד. אני אומר בגלוי שעל יהודי לא היו ככה יורים".

עוד בוואלה!

ההתפרעויות ברחבי הארץ: שב"כ ביצע עד כה עשרות מעצרים

לכתבה המלאה

במשטרה הגיבו להאשמות וטענו כי לאחר ששני שוטרים הוזעקו לאום אל-פחם בעקבות דיווחים על יידויי אבנים על כלי רכב בכביש 65, הם הגיעו לאזור, ונדרסו על ידי רכב, אז השיבו באש תוך כדי שנמלט. מאוחר יותר התקבל דיווח על בן ה-17 שהגיע לבית החולים רמב"ם כשהוא ירוי. "יודגש כי עד כה לא קיימת כל אינדיקציה לקשר בין האירועים ואלו נחקרים נכון לשעה זו בנפרד, חקירת הירי מבוצעת כמקובל על ידי מח"ש וחקירת אירוע פציעת הנער מתנהלת במשטרה. אנו שבים ומבקשים לגלות אחריות ולא להסיק מסקנות נמהרות לבטח בימים מורכבים אלו", נמסר מהמשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully