וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ההתחממות הביטחונית, בצפון דורשים תקציב למיגון התושבים

19.5.2021 / 10:48

יו"ר מועצת מטה אשר קרא לנתניהו וגנץ לפעול בהקדם להקצאת תקציב למיגון תושבי האזור, לאחר אירועי הירי בשבוע החולף מסוריה ומלבנון וברקע מבצע "שומר החומות": "הכתובת על מצב מיגון הצפון נמצאת על הקיר"

תיעוד: ירי לעבר מפגינים פרו-פלסטיניים ופעילי חיזבאללה בגבול לבנון/צילום: אל-מנאר

ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ, קרא היום (רביעי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, בני גנץ, לקדם באופן מיידי הקצאת תקציב "למיגון תושבי קו העימות הצפוני". זאת, ברקע מבצע "שומר החומות" המתמשך מזה עשרה ימים ברצועת עזה, והמתיחות הביטחונית המורגשת כעת גם באזור בצפון הארץ.

דוידוביץ, העומד בראש פורום קו העימות הדואג לצרכיהם של תושבי האזור, ציין כי למרות החלטת ממשלה שהתקבלה ב-2018 על הקצאת 5 מיליארד שקלים למיגון לבתים ומבנים בצפון, עד כה התקבל סכום של 100 מיליון שקלים בלבד. לדבריו, "סכום זה אינו מכסה 20% מבתי התושבים המצויים בקו 1-0 קילומטרים מהגבול", וכי גם מימושו של סכום זה "מתעכב תחת בירוקרטיה סבוכה".

שברי המל"ט וסריקות בעמק המעיינות. שלו אריאלי, תמונות גולשים
שברי המל"ט שנפל בעמק המעיינות. אמש/תמונות גולשים, שלו אריאלי

במכתבו הזכיר כי בימים האחרונים מתיחות ביטחונית הורגשה גם בגבול הצפון, זאת בשל שני אירועי הירי שאירעו בשבוע החולף משטחי לבנון וסוריה. דוידוביץ שב וקרא שלא לזלזל בירי רקטות אפשרי של חיזבאללה לעבר צפון הארץ, והזהיר כי אזור הצפוי עשוי להיפך לחזית לחימה נוספת. "קיבלנו תזכורת כואבת בדמות אובדן של שני אנשים בדרום שמצאו את מותם עקב חוסר במיגון. הכתובת על מצב מיגון הצפון נמצאת על הקיר כבר זמן רב, והאחריות כבדה על כתפינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully