וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת הדרכים תפורסם רק לאחר הרכבת הממשלה

1.2.2003 / 10:09

כך מסרו פקידים בממשל; "וושינגטון פוסט" במאמר מערכת חריף: להתנות הסיוע לישראל בהקפאת ההתנחלויות; מאשים: שרון הרס תשתית הרשות ומונע החלפת ערפאת במנהיגות אלטרנטיבית

פקידים בוושינגטון אומרים כי ארה"ב תדחה את פרסום תוכנית השלום למזרח התיכון עד לאחר הקמתה של ממשלה חדשה בישראל. ב"וושינגטון פוסט" פורסם אתמו כי הממשל מבקש לדחות את פרסום התוכנית, המכונה "מפת הדרכים", בשישה שבועות. דובר מחלקת המדינה אמר כי וושינגטון מחוייבת לתוכנית ולחזון שתי המדינות של הנשיא בוש.

העיתון "וושינגטון פוסט" קורא לממשל האמריקאי להתנות את הסיוע לישראל בהקפאה מוחלטת של ההתנחלויות בשטחים. בגלי צה"ל דווח כי הקריאה התפרסמה במאמר המערכת של העיתון. מדובר בסיוע נוסף וערבויות שמבקשת ישראל, בסך 12 מיליארד דולרים.

במאמר המערכת מאשים העיתון את ראש הממשלה, אריאל שרון, בהרס תשתיות הרשות הפלסטינית ומניעת כינונה של הנהגה חלופית-מתונה במקום היו"ר, יאסר ערפאת. עוד מואשם שרון כי יש לו חלק בכך שלא הושגה הפסקת אש בין ישראל והפלסטינים.

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, שב וקרא היום לפלסטינים להחליף את הנהגתם, ואמר כי הם לא יוכלו להשיג מדינה באמצעות אלימות. בהופעה בכנס בוושינגטון, חזר פאוול על מחוייבות המימשל לטפל בפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ואמר כי זו הבעיה המשמעותית ביותר באזור. מזכיר המדינה אמר כי כעת, לאחר הבחירות בישראל, מתכוון נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, להיות מעורב יותר מבעבר בפתרון הסכסוך, ולפעול בהתאם למתווה שגובש בשיתוף עם האיחוד האירופאי, רוסיה והאו"ם. על פי המתווה תקום מדינה פלסטינית עד שנת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully