וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מהגרים ממרוקו חצו בשחיה לספרד, שפרסה את הצבא בגבול

18.5.2021 / 11:58

מדריד שלחה חיילים שיסייעו לשוטרים במובלעות סאוטה ומלייה, אחרי שיא במספר המהגרים היומי. שרת החוץ אמרה כי היא לא מאמינה שיש קשר בין השטף הפתאומי לבין אשפוזו של מנהיג הבדלנים בחבל סהרה המערבית בספרד

בווידאו: אלפי מהגרים ממרוקו חצו את הגבול לספרד/צילום: רויטרס

כ-6,000 מהגרים ממרוקו, רבים מהם קטינים או משפחות, שחו מאז אתמול למובלעת הספרדית סאוטה, - כך מסרו הרשויות אחרי שיא יומי במספר המהגרים. דובר נציגות הממשל הספרדי במובלעת ציין כי אחד המהגרים מת. האלפים, רובם צעירים, שחו לחוף, וחלקם תועדו רצים או מניפים את אגודליהם.

לפי ערוץ 24, במלייה, מובלעת ספרדית נוספת בשטחה של מרוקו המרוחקת 300 ק"מ ממזרח לסאוטה, כ-85 מהגרים טיפסו היום על הגדר ונכנסו לשטחה. סאוטה ומלייה שבחופה הצפוני של מרוקו מהוות תקופה ארוכה מוקד משיכה למהגרים אפריקנים הרוצים להגיע לאירופה כדי למצוא חיים טובים יותר. עם זאת, המספרים הגבוהים מהיממה האחרונה הובילו לתגבור הנוכחות הביטחונית באזור.

גורם במשרד הפנים אמר היום (שלישי) כי הממשלה במדריד שלחה כוחות צבא כדי שיעבו את מערך השיטור במקום. המקור לא ציין את היקף התגבורת המדובר. שרת החוץ של ספרד, ארנצ'ה גונזלס לאיה, אמרה כי הממשלה "תפעל בקור רוח" והוסיפה כי הרשויות כבר החלו להחזיר את המהגרים למרוקו.

מהגרים ממרוקו שחצו את הגבול לספרד במובלעת סאוטה, 17 במאי 2021. רויטרס
מהגרים ממרוקו שחצו את הגבול לספרד במובלעת סאוטה, 17 במאי 2021/רויטרס

לדברי השרה, הרשויות בספרד ובמרוקו נמצאות בקשר החל מאתמול אחר הצהריים לגבי ההתפתחויות.
שטף המהגרים קרה בזמן של מתיחות רבה בין ספרד לבין מרוקו סביב גורלו של מנהיג הבדלנים בסהרה המערבית, בראהים ראלי, המטופל בבית חולים בספרד. מרוקו גינתה בחודש שעבר את החלטתה של ספרד לקבל אותו תחת זהות בדויה, מבלי לעדכן אותה על כך, והזהירה כי יהיו השלכות על יחסיהן.

בדצמבר, ארצות הברית הכירה בריבונות של מרוקו על סהרה המערבית, שם רוצה חזית פוליסריו, שאותה מנהיג ראלי, להקים מדינה עצמאית. שרת החוץ של ספרד אמרה כי הוא מטופל במדינה מתוך שיקולים הומניטריים בלבד, והיא הוסיפה כי היא מאמינה שזרם המהגרים הוא לא נקמה של מרוקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מהגרים ממרוקו שחצו את הגבול לספרד במובלעת סאוטה, 17 במאי 2021. רויטרס
מהגרים ממרוקו שחצו את הגבול לספרד במובלעת סאוטה, 17 במאי 2021/רויטרס

"אני לא יכולה לדבר בשמה של מרוקו, אבל הם עדכנו אותנו לפני כמה שעות כי זה לא קשור למחלוקת (על ראלי)", אמרה שרת החוץ. "ספרד הייתה ברורה ומפורטת לחלוטין בנוגע למקרה זה. זאת סוגיה הומניטרית בלבד", הדגישה השרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully