וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שמתקיימים מגעים להפסקת אש, צה"ל מנהל מרוץ להישגים גדולים אחרונים

18.5.2021 / 0:00

רגע לפני ההכרזה הצפויה על הפסקת אש צפוי הצבא לצאת למתקפה רחבה בעזה, שבמסגרתה הוא ימתין לטעות של בכירי המבוקשים ולחסלם. בנוסף הוא צפוי לתקוף את שכונת היוקרה של עזה, שם נמצאות מנהרות ותשתיות טרור, ולהמשיך להכות ב"מטרו" של הרצועה

תיעוד חיסולו של מח"ט צפון הרצועה בג'יהאד האסלאמי, חסאם אבו הרביד/דובר צה"ל

רגע לפני ההכרזה הצפויה על הפסקת אש בעזה צפוי צה"ל לצאת הלילה (שלישי) למתקפה רחבה בעזה ואף לחכות לטעות של אחד מבכירי ארגון הטרור - יחיא סינוואר, מוחמד דף, מרוואן עיסא או בכירים אחרים שמסתתרים עמוק מתחת לאדמה - ולחסלם.

גורמים בצה"ל הבהירו כי אחת המגבלות המרכזיות בפני חיל האוויר הם האזרחים שלא מעורבים בטרור אשר מתגוררים סמוך לתשתיות טרור. לכן, על מנת למזער פגיעות, מעדיפים בצבא לתקוף בלילה. עם זאת, לאור ערוצי ההידברות שנפתחו לקראת אפשרות להפסקת אש - הצבא חש צורך למהר ולהשלים את משימותיו.

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי התכנסו לאישור תוכניות האש ליממה הקרובה בהנחה והזמן מתקצר. הוחלט שצה"ל ימשיך לפעול לפי תאי שטח גיאוגרפיים מוגדרים שיקבלו "טיפול מיוחד" באמצעות תקיפות מהאוויר. ביממה האחרונה היו אלו שכונות שאטי וסברה בעזה, אך ניתן להעריך שביממה הקרובה יתקוף הצבא שוב בשכונת היוקרה רימאל, שזכתה לכינוי "רמת אביב גימל של עזה", השכונה שבה מתגוררים עשירי העיר ולא מעט מבכירי ארגוני הטרור. גורמי צבא סבורים שבאזור רימאל נמצאות לא מעט מנהרות ותשתיות טרור מתחת לבתי העשירים הזקוקות בדחיפות ל"טיפול" לפני שחלון ההזדמנויות נסגר.

צה"ל תקף חמישה בתי מפקדים בכירים בחמאס ששימשו כתשתיות טרור 
17.5.21. דובר צה"ל
צה"ל ימשיך לתקוף. תקיפה בעזה/דובר צה"ל

מתחילת מבצע שומר החומות ביצע צה"ל יותר מ-1,700 תקיפות על יעדי הטרור השונים. תחום התלול מסלול ספג מכות כואבות אך בצה"ל קיבלו החלטה אסטרטגית לא להשקיע משאבים במעקב אחר אלפי בורות השיגור שבנה חמאס לאורך רצועת עזה. לכן, למרות התקיפות הרבות של צה"ל הצליח חמאס לירות בקצב אש גבוה לעבר ישראל - בהתאם לתוכניות המוקדמות שלו.

ההישג המשמעותי היחיד היה בתחום מטולי הרקטות (משגרים רב קנים מוטמנים בקרקע - א"ב) לאחר שהושמדו 65 מהם. צה"ל תקף בשלושה חלקים את "המטרו של עזה" ופגע בכ-100 ק"מ של מנהרות אך לפי הערכות קיים סיכוי גבוה שעוד כמאה ק"מ נותרו לטיפול בפאתי העיר עזה. חיל האוויר הישראלי הנחית גם מכות כואבות על תחום הפיקוד והשליטה של ארגוני הטרור, בעיקר על הג'יהאד האיסלמי, אולם מנגד הצליחו חמאס והג'יהאד להתחייב על מטחי רקטות בשעות מדויקות. גם הכוחות הנבחרים של חמאס - כוחות הנוח'בה התת קרקעיים והימיים - ספגו מכה אך שרדו את המתקפה הגדולה של צה"ל. בפיקוד הדרום מקווים שלאחר פינוי ההריסות מהמטרו יהיה ניתן להבין כמה מהם נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully