וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: ההכרעה בעניין עיראק - תוך שבועות

1.2.2003 / 0:15

כך אמר בתום פגישתו עם בלייר בבית הלבן; בלייר תומך בהחלטה נוספת של מועצת הביטחון לפני יציאה למתקפה; בגדד הזמינה את בליקס שאמר כי יסכים להיפגש עם סדאם אם יוזמן

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר נפגש הערב בבית הלבן עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לשיחות על המהלכים הנדרשים לאכיפת החלטות האו"ם והאפשרות להתקפה על עיראק. לאחר הפגישה ערכו השניים מסיבת עיתונאים בה השמיעו עמדות תקיפות. בוש אמר כי ההכרעה בעניין עיראק היא עניין של שבועות. "כל ניסיון לגרור את זה מעבר לכמה שבועות, ייתקל בהתנגדות מצד ארה"ב", אמר.

בלייר אמר כי יש לפעול למען החלטה נוספת של מועצת הביטחון. לעומתו סבור בוש כי החלטת מועצת הביטחון 4014 מלפני כמה חודשים איננה מחייבת להמתין להחלטה נוספת והיא מאפשרת לארה"ב לפעול. בקול ישראל דווח כי השניים הבהירו שהם נותנים לעיראק ארכה של שבועות ולא חודשים להתפרק מנשקה. בלייר הדגיש את חשיבות תמיכתה של הקהיל ה הבינלאומית במערכה מול עיראק. בוש אמר כי סדאם משטה בקהילה הבינלאומית פעם אחר פעם. "אם באמת הוא רוצה לחסוך לעמו מלחמה כל שעליו לעשות הוא לפרק את נשקו בנוכחותם של פקחי האו"ם. אין די בכך שהוא 'מתנהג יפה איתם' כפי שהאו"ם מדוח", אמר בוש. לדבריו הזמנת יו"ר צוות הפקחים, האנס בליקס לבגדד היא שלב נוסף ב"שורת התרגילים והולכת השולל בה הוא נוקט זה 12 שנים".

כתבי "הארץ" שרון שדה, נתן גוטמן ושלמה שמיר מוסיפים:

דו"ח הפקחים הקרוב אמור להיות מוגש לאו"ם ב-14 בפברואר ועל פי כמה גורמי הערכה סמוך לתאריך זה מתכננת ארה"ב לפתוח במתקפה על עיראק. לפני הפגישה ערך בלייר ראיון בסי.אן.אן בו אמר ש"אם הם (העיראקים) ימשיכו לא לשתף פעולה עם הפקחים, ההכרעה שמועצת הביטחון תצטרך לקבל היא שהם מפרים החלטת או"ם ולכן צריך לפעול". במסיבת העיתונאים אמר בוש כי לפי החלטה 1441 של האו"ם, אין צורך בהחלטה נוספת לפני יציאה למתקפה.

פקיד אמריקאי אמר היום לסוכניות הידיעות איי.פי כי שר החוץ, קולין פאוול, לא יציג לחברות מועצת הביטחון בשבוע הבא הוכחות מוצקות על מאגרי הנשק של עיראק, מה שקרוי "אקדח עשן". הוא אמר כי פאואל יציג מידע שיצביע כי עיראק אינה מסייעת לפקחי האו"ם. שגריר עיראק באו"ם אמר היום כי ארה"ב לא תצליח להוכיח שעיראק מסתירה נשק להשמדה המונית ומקיימת קשרים עם ארגוני טרור.

בליקס, אמר היום כי הוא יסכים להיפגש עם סדאם חוסיין אם זה יזמין אותו לפגישה. בגדאד הזמינה אתמול את בליקס ואת מנכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-בראדעי, לביקור בעיראק לפני 10 בפברואר. בליקס אמר כי אם סדאם יזמין אותו לפגישה הוא ייפגש עמו וידחוק בו לשתף פעולה עם הפקחים. אל-בראדעי אמר היום בתגובה להזמנת בגדאד כי יש להבטיח את התקדמות עבודת עיראק עם פקחי האו"ם, קודם שהוא ובליקס יבקרו בבגדאד. הוא ציין כי על שלטונות עיראק לאפשר למדענים להיפגש בפרטיות עם הפקחים, ולהתיר טיסות מטוסי ביון בשמיה.

בליקס אמר אתמול כי מאז שהגיש את הדו"ח למועצת הביטחון ביום שני השבוע, לא נראו סימנים להגברת שיתוף הפעולה מצד עיראק. השניים אמורים להעביר דיווח נוסף למועצת הביטחון ב-14 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully