וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד פיקוד העורף: "לא היינו מוכנים באופן מלא, קצב האש מעזה - הגבוה אי פעם"

עודכן לאחרונה: 17.5.2021 / 22:08

בריאיון לוואלה! אמר האלוף אורי גורדין כי האירוע שבו נהרג הילד עידו אביגל בממ"ד הוא "אירוע נקודתי" אולם המרחב המוגן הוא עדיין המקום הבטוח ביותר. עוד הוסיף כי העימות הבא מול חיזבאללה "לא יהיה אותו דבר"

בווידאו: שכנו של הילד עידו אביגל שנהרג בשדרות, משחזר את האירוע/צילום: שי מכלוף

"האירוע שבו נהרג הילד עידו אביגל מפגיעת רקטה בעת ששהה בתוך ממ"ד בשדרות הוא אירוע נקודתי. זה אירוע מצער מאד אולם הממ"ד הוא עדיין המקום הכי בטוח שיש" - כך אמר (שני) בריאיון לוואלה! מפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין. גורדין הוסיף והבהיר כי צה"ל תחקר את האירוע לעומק והמסקנה היא שהמרחב המוגן הוא עדיין המקום הבטוח ביותר: "אני אומר ביושר - אין 100% בהגנה. אני חושב שהדרך להתמודד עם האיום הזה הוא להיכנס למרחב מוגן. מול האירוע הנקודתי (של עידו אביגל - א"ב) יש עשרות מקרים של פגיעות ישירות בבתים, שבהן אזרחים נכנסו למרחבים מוגנים ויצאו ללא פגע. אנחנו צריכים לשפר מקומות שיש בהם פערי מיגון שיש לנו במדינת ישראל".

בריאיון נשאל גורדין על הירי מצד חמאס ואמר: "קצב האש מרצועת עזה לעבר ישראל היה הכי גבוה והכי משמעותי מכל מערכות ישראל". לדבריו, לא הייתה מערכה עם קצב אש "של כמעט 3,000 רקטות בשבוע. זה מוכיח שני דברים: ראשית, שלא הגזמנו ולא הילכנו אימים על הציבור. נערכנו לאיום האמיתי. שנית, שמערכות ההגנה מצליחות ליירט כ-90 אחוז מהרקטות שמשוגרות, גם מול מטחים כבדים".

גורדין הוסיף והחמיא לציבור הישראלי הממושמע שבעורף: "אני חושב שאף אחד מאיתנו לא היה מוכן באופן מלא. אף אחד מאיתנו לא ידע באיזו שעה הולכים לתקוף. מצד שני אנחנו נערכים כל השנה ולכן הגענו מאוד ערוכים למערכה הזו. האתגר הכי משמעותי היה להחליף את הסוויץ' של אזרחי ישראל משגרה מלאה למדיניות התגוננות - והיום אני רואה ציבור ממושמע שמתגונן נכון אל מול המציאות החדשה שנוצרה פה".

אלוף פיקוד הצפון, אורי גורדין 11 במאי 2021. ראובן קסטרו
"לא הילכנו אימים על הציבור". גורדין/ראובן קסטרו

האלוף גורדין הוסיף והבהיר כי פיקוד העורף ינסה להיערך בכל פעם כמה ימים קדימה: "כל יום אנחנו מוציאים הנחיות התגוננות. ההקלה היחידה שעשינו ביממה האחרונה זה לאפשר חינוך מיוחד גם במרחבים המאוימים. ננסה לעבוד לפחות יומיים קדימה".

בהתייחסו לשאלה האם מבצע "שומרי החומות" מכין את ישראל למערכה מול חיזבאללה, השיב: "בוודאי שזה משפר את ההכנה שלנו לחירום מול חיזבאללה. מצד שני, העימות מול חיזבאללה לא יהיה אותו דבר. הוא יהיה שונה - גם מבחינת ההיקפים שלו, בעומק שלו וגם ברוחב האיום שלו. אבל אנחנו נדע להתמודד גם איתו. אנחנו בונים את הכוח ונדע להתמודד גם עם חיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully