וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר משש שעות ללא ירי: אזעקות נשמעו בנתיבות וביישובים בעוטף עזה

אמיר בוחבוט, יניר יגנה, ברק רביד ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 7:09

אחרי לילה שקט ללא ירי נורה מטח רקטות ליישובי הדרום. זאת, ברקע דיווחים פלסטינים על תקיפה נרחבת של צה"ל לאורך הלילה. צה"ל אישר כי תקף כ-15 ק"מ נוספים של ה"מטרו" של חמאס. כמו כן, הופצצו 6 משגרי רקטות לטווח ארוך. צה"ל: חמאס מכין פיגוע עם מצנחי רחיפה

בווידאו: שתי נפילות בשדרות, אין נפגעים/צילום: דדי פולד ויניב כליף

מבצע "שומר החומות" נכנס היום (שלישי), ליומו התשיעי, כשאזעקות נשמעו הבוקר בנתיבות וביישובים בעוטף עזה. טרם דווח על נזק או נפגעים. הירי מגיע אחרי לילה שקט, בו לא בוצע ירי מעזה במשך יותר משש שעות.

זאת, ברקע דיווחים פלסטינים על תקיפות נרחבות של צה"ל לאורך הלילה ברצועה. חיל האוויר תקף יותר מ-50 מטרות ברחבי העיר עזה, בהן תשתיות טרור, בתי מפקדים וסניפי בנק שמשמשים את חמאס והג'יהאד האסלאמי. כמו כן, ספינות טילים של חיל הים ירו פגזים על חופי רפיח וחאן יונס כדי לשבש פעילות טרור בקו החוף.

עשן לאחר תקיפת מבנה בידי חיל האוויר, רצועת עזה, 18 במאי 2021. רויטרס
תקיפות חיל האוויר בעזה, הבוקר/רויטרס

אתמול, חג שבועות, הסתיים עם מטחים כבדים של יותר מ-200 רקטות שנורו לעבר יישובי עוטף עזה, אשקלון, אשדוד ובאר שבע. שתיים מהן נפלו בשדרות - אחת בגן ילדים ריק ואחת נוספת בחצר מפעל אסם. לא דווח על נפגעים.

בזמן מטח נוסף שנורה כשעה לאחר מכן אל הדרום, דובר צה"ל מסר כי "זוהו שישה שיגורים משטח לבנון", שככל הנראה נפלו בשטח המדינה השכנה, וכי בתגובה כוחות צה"ל השיבו באש לעבר מקורות הירי. בעקבות השיגורים, הופעלו אזעקות בקיבוץ משגב עם שבאזור מטולה, ותושבי המקום דיווחו על הדי פיצוצים.

מוקדם יותר הערב, לוחם צה"ל בן 23 נפצע באורח קל-בינוני מירי פצצת מרגמה באזור העוטף. הוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון. במקביל, בוצע ירי מרכב חולף לעבר כוח צה"ל בכניסה לחלחול סמוך לחברון. בתקרית לא היו נפגעים והרכב נמלט.

ברקע השיגורים הרבים, הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש עם ראשי רשויות בדרום, ועדכן אותם בפעילות הצבאית במבצע, שלדבריו "יקח עוד כמה ימים". הרמטכ"ל עוד הוסיף כי "חמאס הופתע מהעוצמה, מהשיטות ומההישגים והוא סופג עכשיו מכה קשה מאוד. המבצע יימשך ככל שידרש".

בסיום ההתייעצות הביטחונית בקריה בתל אביב, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ההנחיה היא להמשיך ולהכות במטרות הטרור. אנחנו נמשיך לפעול ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון לכל תושבי ישראל". נתניהו קיים את ההתייעצות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש המועצה לביטחון לאומי (המל"ל), ראש השב"כ וראש המוסד.

עוד בוואלה!

פיקוד העורף: עד יום רביעי לא יתקיימו לימודים מנתניה ודרומה

לכתבה המלאה
נפילת רקטה סמוך למפעל אסם בשדרות, 17 במאי 2021. ללא, יניב כליף
מפעל אסם שנפגע מנפילת רקטה באשדוד, הערב/יניב כליף, ללא
נפילת רקטה סמוך לגן ילדים בשדרות, 17 במאי 2021. ללא, יניב כליף
נפילת הרקטה בגן ילדים ריק בשדרות, הערב/יניב כליף, ללא
נפילת רקטה סמוך לגן ילדים בשדרות, 17 במאי 2021. ללא, יניב כליף
פגיעה של רקטה באשדוד, הערב/יניב כליף, ללא

בתגובה לתקיפות הנרחבות האחרונות של צה"ל, חמאס הוסיף הערב לאיים על מטח נוסף לעבר תל אביב, "אם האויב לא יפסיק לפגוע בבתי אזרחים". עם זאת, הוועדה לתיאום הסחורות במנהל המעברים והגבולות הפלסטיני, אמרה כי ישראל הודיעה שמחר מעבר כרם שלום ייפתח לכמה שעות להכנסת סולר להפעלת תחנת הכח, וכמו כן תרופות ומזון לארגונים הומניטריים.

במהלך התקיפה האווירית של צה"ל היום, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו חמישה בתי מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס ששימשו כתשתיות טרור. בין המפקדים עז אלדין חדאד, בכיר במטכ"ל הזרוע הצבאית של חמאס; ואמג'ד אבו נג'א, שניהל מביתו לחימה בסבבים השונים.

המפקדים הנוספים הם אברהים מחמד מצטפא כוארע, שלקח חלק בפיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל מ-2008 והיה אחראי על הירי הרקטי לעבר ישראל; אחמד שמאלי, שבביתו קיימת תשתית תקשורת צבאית ותשתית לאכסון אמצעי לחימה; ונסים אבו עג'ונה, שבביתו קיימת תשתית צבאית לניהול לחימה.

מוקדם יותר, צה"ל ושב"כ הודיעו על חיסולו של חסאם אבו-הרביד, מפקד חטיבת צפון רצועת עזה בג'יהאד האסלאמי. אבו-הרביד, מפקד בארגון ב-15 השנים האחרונות, חוסל באמצעות מטוס קרב. הוא היה אחראי, על פי ההודעה, לשיגורי רקטות רבים לעבר ישראל, לאירועי ירי לעבר כוחות צה"ל וכן לפיגועי נ"ט, לרבות זה שהוביל ביומו הראשון של המבצע לפציעת אזרח ישראלי.

בתוך כך, הרמטכ"ל קבע היום כי יידחה תרגיל "מרכבות האש", שתוכנן להתקיים במהלך החודש, למועד חדש בחודשים הקרובים.

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תוקפים חמישה בתי בכירים בחמאס

בווידאו: צה"ל תקף חמישה בתי מפקדים בכירי בחמאס ששימשו כתשתיות טרור/צילום: דו"צ
פעילות חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, 17 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חיילי צה"ל בגבול הרצועה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסר כי בכוונתו לשוחח בהמשך הערב עם נתניהו. המדינה חסמה הערב את המהלך לפרסום הודעה של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא המשבר בעזה. בעקבות זאת, שר החוץ גבי אשכנזי הודה לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בשיחת טלפון על התמיכה האמריקנית היום במועצה. "ציינתי בפניו כי ישראל תמשיך לפעול מול ארגון הטרור החמאס עד להשבת השקט ליישובי הדרום ומרכז הארץ", אמר אשכנזי.

לבקשת המדינות הערביות והמוסלמיות ועל רקע המהלכים האמריקנים לבלימת הודעת מועצת הביטחון, העצרת הכללית של האו"ם צפויה להתכנס ביום חמישי לדיון במשבר ברצועת עזה. ארצות הברית אינה יכולה להטיל וטו על החלטות של העצרת הכללית או לבלום דיונים שהיא עורכת.

עדיין לא ברור אם הפלסטינים ומדינות ערב יביאו הצעת החלטה להצבעה בעצרת הכללית, אך אם הדבר יקרה היא צפויה לעבור ברוב גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully