וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה של הפגזות ברצועה: מעל 200 מטוסים תקפו, ביתו של סינוואר הופצץ

עודכן לאחרונה: 16.5.2021 / 8:57

צה"ל הודיע כי הפציץ את ביתו של מנהיג חמאס בעזה, יחד עם ביתו של אחיו מוחמד, במהלך לילה בו בוצעו יותר מ-150 תקיפות, בעיקר בצפון ומרכז הרצועה. כמו כן, חיל האוויר המשיך בהפצצת מטרות תת-קרקעיות במטרו

בווידאו: תיעוד: מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים את ביתו של סינוואר/צילום: דובר צה"ל

צה"ל הודיע הבוקר (ראשון) כי הפציץ את ביתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר במהלך תקיפות חיל האוויר ברצועה הלילה. כמו כן, גם ביתו של אחיו של סינוואר, מוחמד, המשמש אחראי לוגיסטיקה וכוח אדם בחמאס. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי שבעה בני אדם נהרגו הלילה ויותר מ-40 נפצעו בתקיפות האחרונות.

דובר צה"ל הדי זילברמן הודיע כי יותר ממאה מטוסים של חיל האוויר תקפו כ-150 מטרות, בעיקר בצפון ומרכז הרצועה. במסגרת התקיפה, הפציץ חיל האוויר תשתיות חמאס תת-קרקעיות, בתכנית אותה כינה דובר צה"ל "מטרו שלב ב'", וציין כי תקיפות אלה הן "ההישג הכי משמעותי". בנוסף לכך, הופצצו 45 משגרים לטווח בינוני וארוך.

ביתו של יחיא סינוואר שהופץ בידי צה"ל 16 במאי 2021. דובר צה"ל
ביתו של סינוואר שהופצץ הלילה/דובר צה"ל
נזקי ההפצצות הישראליות בעזה,16 במאי 2021. ללא, צילום מסך
200 מטוסים באוויר בו זמנית. נזקי התקיפה, הלילה/צילום מסך, ללא
חילוץ ילדים מבין ההריסות ברצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל. 16 במאי 2021. רשת קודס, אתר רשמי
חילוץ ילדים מבין ההריסות בעזה לאחר תקיפת צה"ל, הלילה/אתר רשמי, רשת קודס

עוד ציין זילברמן את העובדה כי בחמאס "חשבו שהם יוכלו להסתתר ולהתחבא ופתאום הם גילו שההפצצות של חיל האוויר חודרות למטרות בעומק האדמה". עם זאת, דובר צה"ל ציין כי לא ידוע כמה פעילים מתו בתקיפות התת-קרקעיות.

על יעילות תקיפות המשגרים אמר "זה לא משהו שיורגש מחר בבוקר. אני לא שותף לתחושה בירידה של השיגורים. אני חושב שהיכולת שלהם קיימת".

נזקי ההפצצות הישראליות בעזה,16 במאי 2021. ללא, צילום מסך
נזקי ההפצצה הישראלית בעזה, הבוקר/צילום מסך, ללא
משגר טילים שהותקף בבית לאהיא 16 במא 2021. דובר צה"ל
משגר טילים שהותקף בבית לאהיא, הלילה/דובר צה"ל
נזקי ההפצצות הישראליות בעזה,16 במאי 2021. ללא, צילום מסך
נזקי ההפצצות הישראליות, הבוקר/צילום מסך, ללא

הוא התייחס גם לתקיפה במחנה הפליטים שאטי בה נהרגו עשרה בני משפחה, בהם שמונה ילדים, והטענה שהם לא הוזהרו קודם לכן. "אנחנו משתדלים להזהיר כל פעם שאנחנו תוקפים משהו כשהאזהרה היא שלא גורמת ליעד לברוח. אם אנחנו רוצים לתקוף בכיר לא נזהיר אותו כי הוא פשוט יילך משם. וזה נראה לי דבר טבעי. יש הרבה מטרות שאנחנו מראש מתריעים ויש מטרות שאנחנו בוחרים שלא להתריע מראש".

על מגדל אל-ג'לא, ששימש את רשתות התקשורת אי-פי ואל ג'זירה והופצץ אתמול על ידי חיל האוויר, אמר דובר צה"ל "אני חושב שבניין שיש בו נכסים של ג'חהאד אסלאמי וחמאס צריך להוריד אותו. אם הם יחשבו שסוכנויות תקשורת הם מגן שלהם אז במבצע הבא שיהיה לנו בעזה נגלה שמתחת לסוכנויות תקשורת או בצדדים פורחים נכסי טרור. אנחנו לא רוצים להגיע לזה ולכן תקפנו שם".

"למיטב ידיעתי תהיה לפלסטינים בעיה להפעיל את תחנת הכוח בגלל מחסור בדלקים וזה ישפיע על שעות החשמל", הוסיף זילברמן על המצב ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully