וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשטרה: חשד כי הפורעים שזרקו בקבוק תבערה ופצעו את ה-12 ביפו הם ערבים

עודכן לאחרונה: 16.5.2021 / 8:45

המשטרה טרם עצרה חשודים, אך בכיוון החקירה נחשד כי האלמונים "טעו בכתובת", וחשבו כי מדובר בבית של יהודים. מנגד, על חלון הבית בשכונת עג'מי תלויה שרשרת אורות וסער - שהיתה אמורה לשמש כסימן זיהוי לבית מוסלמי בימי הרמדאן. אוחנה: "כדאי לחכות למסקנות הסופיות"

בווידאו: אביו של הילד שנפצע מבקבוק תבערה ביפו משחזר/צילום: לירן לוי ועיריית תל אביב

המשטרה טרם עצרה את החשודים שזרקו הלילה (שבת) בקבוק תבערה לתוך סלון בית ביפו, והביאו לפציעתו הקשה של ילד בן 12, אך כבר כעת אומרים גורמים במשטרה כי בכיוון החקירה נחשד שהאלמונים היו ערבים - ולא יהודים כפי שנחשד תחילה. לפי הגורמים, הפורעים "טעו בכתובת", במחשבה שמדובר בבית של יהודים. זאת, לאחר שנמצאו לפחות עוד שלושה מוקדי הצתות של בקבוקי תבערה על בתים של יהודים.

עם זאת, על חלון הבית אליו הושלך בקבוק התבערה, תלויה שרשרת אורות וסער - זו היתה אמורה לשמש כסימן זיהוי לאותם פורעים כי מדובר בבית מוסלמי. זאת, שכן בימי הרמדאן נהוגו לתלות שרשרת כזו בחלונות בבתים מוסלמיים רבים.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס הערב לחקירת התקרית הקשה, ואמר כי "כפי שאתם מבינים יש כיוונים שונים לחקירה הזו. עוד אין מסקנה סופית ומוקדם מדי לקבוע. אני מבין שההערכה כרגע שהיעד לא היה בית של ערבי. יש כנראה בתים של יהודים שסבלו מהאירוע הזה ואני מניח שזה היה היעד, אבל כאמור זה עדיין נחקר וכדאי לחכות למסקנות הסופיות. אני מניח שהן תגענה בזמן הקרוב".

הבית ביפו אליו הושלך בקבוק התבערה בשכונת עג׳מי. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הבית שהושלך לעברו בקבוק תבערה ביפו./מערכת וואלה!, אתר רשמי

מהמרכז הרפואי שיבא בתל השומר נמסר כי מצבו של הילד הולך ומשתפר. "אנחנו מקווים ומאמינים שהוא יחליםפ באופן מלא מהפגיעה המורכבת שהוא חווה", אמר ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים. אחותו הצעירה של הילד נפצעה גם היא באורח קל.

סברי, אביו של הילד שנפצע אמר הערב לוואלה! כי לא ייתכן שערבים תקפו את בית המשפחה. "היו אורות של החג של הרמדאן בחוץ, היו כבויים אבל אפשר לראות את זה, ואז בדיוק על הבית הערבי לזרוק? יהודי על יהודי לא יעשה וערבי על ערבי לא יעשה. אפשר לראות שזה בית של ערבים", הוא ציין. סברי עוד תהה מדוע לא תפסו את הפושעים עד כה.

המקרה אירע בשכונת עג'מי בעיר ותחילה פונה הילד לבית החולים שיבא תל השומר במצב בינוני. בהמשך, בית החולים עדכן כי מצבו קשה, כי הוא מורדם ומונשם וסובל מכוויות בפניו. החשודים בתקיפה נמלטו מהמקום, אך תועדו נמלטים במצלמות האבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully