וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בצה"ל: התנאים לתרגיל ההונאה לא הבשילו, ומספר ההרוגים נמוך מהצפוי

עודכן לאחרונה: 15.5.2021 / 19:26

בצבא העריכו כי עשרות פעילי חמאס נהרגו בתקיפה התת-קרקעית המסיבית בצפון עזה בלילה שבין חמישי לשישי, אך בפועל קיים ערפל סביב תוצאות הפעולה. לעומת תקיפות קודמות, בארגון לא הוציאו הודעה בה דיווחו על מספר הקורבנות, ולא נראו פעולות הצלה באזור

בווידאו: תושבי עזה נמלים מבתיהם/צילום: רויטרס

בצה"ל עדיין לא יודעים להסביר כמה פעילים נהרגו בפעולה למיטוט 'המטרו של צפון עזה', שהתבצעה בלילה שבין חמישי לשישי, מאחר שעד כה חמאס לא אישר על נעדרים או הרוגים במתקפה. במעריב פורסם היום מפי גורמים צבאיים כי התנאים לביצוע תרגיל ההונאה לא הבשילו. בשלב זה מסתמן כי מספר ההרוגים בחמאס נמוך הרבה יותר ממש שציפו בצה"ל.

ימים ספורים קודם לכן, לאחר שתקף צה"ל מנהרה התקפית של חמאס, מיהר הארגון להוציא הודעה ואילו במקרה תקיפת המנהרות הנרחבת בצפון הרצועה בליל שישי, שמר החמאס על דממת אלחוט, לא פרסם הודעה, ולטענת גורמים בכירים בצה"ל יצר איפול מוחלט על כל האזור. התקווה בצמרת צה"ל היתה להרוג מאות מחבלים, ולראות פעולות הצלה של כלים הנדסיים באתרים השונים.

עד כה אין קביעה חד משמעית בצה"ל כמה נהרגו בתקיפה האווירית. גורמים בצה"ל העריכו ביום שישי כי עשרות לוחמי חמאס נקברו במנהרות ומנגד גורמים צבאיים בכירים שעסקו בפיתוח התוכנית טוענים כי הרמטכ"ל אביב כוכבי "שרף" תכנית מבצעית יצירתית ומתוחכמת שנבנתה לאורך שנים, לשווא. "ההונאה של צה"ל לא הצליחה", אמר אחד הגורמים שנחשף לתוכנית לפני מספר שנים. "יתרה מזאת היה לתוכנית רכיב נוסף שהחליטו לא לממש אותו כי חששו מפגיעה בבלתי מעורבים".

תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה, 13 במאי 2021. GettyImages
תקיפת צה"ל ברצועה./GettyImages

בלילה שבין חמישי לשישי החליט הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לשלוף מהמגירה תכנית סודית שנבנתה ועוצבה בשנת 2018 על ידי אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל עודד בסיוק, כפי שנחשף לראשונה בוואלה!, ואושרה על ידי הרמטכ"ל דאז גדי אייזנקוט. מדובר היה בתוכנית שנועדה להפתיע את החמאס במהלך תמרון קרקעי יבשתי לעומק השטח הפלסטיני. בחמישי בלילה הוחלט ליישם את התוכנית באופן כזה שישכנע את לוחמי ומפקדי גדודי צפון העיר עזה.

גורמים רשמיים ומוסמכים בצה"ל טוענים כי מוקדם מדי לקבוע אם תרגיל ההונאה של צה"ל הצליח, מאחר שעד כה לא ידוע מי היה במנהרות ומי נהרג כתוצאה ממיטוטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully