וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 בני משפחה, בהם 8 ילדים, נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה: "לא הייתה אזהרה"

15.5.2021 / 17:26

אבי המשפחה סיפר כי רק בנו בן חמשת החודשים שרד את הפגיעה במבנה במחנה הפליטים שאטי שבצפון הרצועה, בזמן סעודת עיד אל-פיטר. "מדוע אתם תוקפים אותנו? לכו ותתקפו את האנשים החזקים!", תקף אחד השכנים את ישראל. בצה"ל לא הגיבו על התקרית, שעשויה להגביר את הלחץ בעולם

בווידאו כתבים זרים מבקשים מצה"ל זמן לפנות את בניין אל-ג'לא לפני הפלתו/צילום: רויטרס

עשרה בני משפחה - שמונה ילדים ושתי נשים - נהרגו היום (שבת) בתקיפה של צה"ל במחנה הפליטים שאטי שברצועת עזה - כך לפי אבי המשפחה. מוחמד חדידי סיפר לכתבים שאשתו וחמשת ילדיהם הלכו לחגוג את עיד אל-פיטר עם קרובי משפחה אחרים, והיא ושלושה מהם - בני שש עד 14 נהרגו. ילד נוסף, בן 11, נעדר, ורק בנם התינוק עומר, בן חמישה חודשים, שרד.

בין ההריסות נראו צעצועים ומשחק מונופול, וצלחות עם מזון. "לא הייתה אזהרה", אמרה ג'מאל אל-נאג'י, שכן שהחי באותו מבנה בן שלוש קומות במחנה הפליטים שבצפון הרצועה. "אתה מצלם אנשים אוכלים ואז את מפציץ אותם? מדוע אתם תוקפים אותנו? לכו ותתקפו את האנשים החזקים!".

צה"ל לא הגיב על התקרית הזו, אך הוא טוען שהוא מנסה להימנע מפגיעה באזרחים בעוד שחמאס ויתר ארגוני הטרור ברצועה משגרים רקטות מאזורים מאוכלסים.

הלוויית משפחה שנהרגה בתקיפות צה"ל במחנה הפליטים שאטי שבצפון רצועת עזה, 15 במאי 2021. רויטרס
הלוויית בני המשפחה שנהרגו בשאטי, היום/רויטרס

הפגיעה באזרחים צפויה להגביר את הלחץ על ישראל לסיים את מבצע "שומר החומות", שהחל ביום שני אחרי ירי רקטות לעבר ירושלים. הדלק של תחנת הכוח היחידה של עזה הולך ואוזל, והתשתיות המתפוררות שלה על סף קריסה. האו"ם אם כי אספקת החשמל כבר צומצמה לשמונה עד 12 שעות ביום עבור כשני מיליון תושבי הרצועה, וללפחות 230 אלף מהם יש גישה מוגבלת למי ברז.

משרד הבריאות בעזה מנה יותר מ-139 הרוגים, בהם 39 ילדים ו22 נשים. לטענת צה"ל, עשרות מההרוגים הם פעילי חמאס והג'יהאד האסלאמי, בהם מפקדים בכירים. עשרה ישראלים נהרגו מתחילת המבצע, בהם אזרח בן 50 מרמת גן היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully