וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכות מפקדים ובורות שיגור: תיעוד תקיפות צה"ל ברצועה

עודכן לאחרונה: 15.5.2021 / 10:30

לפי דובר צה"ל, עשרות יעדים של ארגון הטרור הותקפו במהלך הלילה בהם עמדת המשגר ממנו נורו הרקטות לכיוון ירושלים ביום הראשון להסלמה. בסרטון מהתקיפות נראית בין היתר ההפצצה מהאוויר על משרדו של ראש מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה

בווידאו: יירוטים בעזה/צילום: דוברות צה"ל, עריכה: אסף דרורי

צה"ל פרסם הבוקר (שבת) תיעוד מתקיפותיו ברצועת עזה במסגרת מבצע שומר החומות. בסרטונים שהפיץ דובר צה"ל נראות הפצצות מהאוויר על משרדיהם של מפקדים בחמאס, בהם ראש מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה תאופיק אבו נעים, בורות שיגור, עמדות שיגור ומחסני אמל"ח.

לפי הודעת הצבא, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מספר רב של עמדות שיגור וכן את המשגר הרב-קני ממנו נורו הרקטות לכיוון ירושלים ביום הראשון להסלמה. כמו כן, סוכלו כמה חוליות מחבלים שהיו בדרכן לבצע שיגורים והותקף גם מוצב של חמאס שהכיל משגר נ"ט בבית ג'בליה.

בנוסף, הותקפו פיר מנהרה של חמאס ברחבת החוף של בית מלון בצפון הרצועה, דירות מבצעיות של פעילים של הכוח הימי של חמאס ושתי דירות של מפקדים בארגון בצברה תל אלהוא ובבית להיא, ששימשו כתשתיות טרור. בין היעדים היו גם מחסני אמל"ח שבחלקם אוכסנו מצנחי רחיפה שנועדו לשמש לחדירה אווירית ובאחד מהם אוחסנו אמצעים של הכוח האווירי של חמאס.

פיר מנהרה בשימוש חמאס ברחבת חוף של בית מלון ברצועת עזה, צה"ל, חיל האוויר, 15 מאי 2021. דובר צה"ל
פיר מנהרה ברחבת חוף של בית מלון ברצועת עזה/דובר צה"ל

כמו כן, בתגובה לירי מהרצועה לשטח ישראל צה"ל תקף הבוקר גם במחנה הפליטים שאטי, בו לפי הערכות ממוקמות רקטות המכוונות למרכז הארץ.

מטחי הירי לעבר הדרום נמשכים גם הבוקר ולאורך הלילה נשמעו אזעקות ביישובי עוטף עזה, אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי, נתיבות, גן יבנה באר שבע והפזורה הבדואית. בבאר שבע ובאשדוד זוהו פגיעות ישירות בשני בתים, ולא היו נפגעים באירועים. בתגובה, צה"ל תוקף שורת יעדים ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully