וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב איתרה פעילות ערה במתקן גרעיני בצפון קוריאה

31.1.2003 / 17:06

הפעילות, שאותרה על ידי לווייני ריגול, כוללת העברת אלפי מוטות דלק המשמשים לייצור פלוטוניום; ארה"ב נמנעת מפרסום הפרטים; בכירים בממשל: בוש לא רוצה להסיט תשומת הלב מעיראק

לווייני ריגול אמריקאיים מעל צפון קוריאה צילמו ככל הנראה משאיות המוציאות מאחסון כ-8,000 מוטות דלק, המשמשים לייצור פלוטוניום. צילומים אלו מחזקים את חששו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כי בכוונת צפון קוריאה לייצר נשק להשמדה המונית. "ניו יורק טיימס" מדווח כי בארה"ב מעריכים שכמות מוטות הדלק שאותרו על ידי לווייני הריגול עשויה להספיק לייצור שש פצצות גרעיניות.

המודיעין האמריקאי עוקב בחודש האחרון אחר הפעילות הערה המתרחשת במתקן הגרעיני ביונגביאן. למרות שצילומי הלוויין האחרונים אינם מראים במדיוק מה הועמס על המשאיות, המודיעין האמריקאי מעריך, בהתבסס על ניתוח הצילומים, כי העובדים העבירו את מוטות הדלק מהמתקן לאתר אחר. הערכה היא כי המוטות הועברו משטח המתקן כדי להסתירם מהמקום, או כדי להעבירם לאתר אחר, שבו יתבצע ייצור פצצות גרעיניות. מומחי מודיעין אמריקאיים מעריכים, שהפעולות המתבצעות כעת יאפשרו לצפון קוריאה להתחיל בייצור פלוטוניום עד סוף חודש מרץ.

ממשל בוש טרם התייחס פומבית לתצלומי הלוויין, ואינו מספק הסבר מפורט למתרחש במתקן, אך בכיר בצבא האמריקאי אמר כי "הקוריאנים אינם מתאמצים במיוחד להסתיר את המתרחש".

ארה"ב נמנעת מלפרסם את הגילויים האחרונים, זאת בניגוד לאופן שבו היא נוהגת במערכה מול עיראק, למרות שהאחרונה מתקדמת הרבה פחות במאמציה לייצור נשק השמדה המונית. מדיניות זו זכתה השבוע לביקורת מצד ראש הוועדה לאנרגיה אטומית של האו"ם, מוחמד אל-בראדעי. בכירים בממשל אומרים, שהנשיא בוש אינו מעוניין לפי שעה ליצור משבר בזירה הקוריאנית, כדי לא להסיט את תשומת הלב מעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully