וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות חריפות במניות השבבים

רן דוידוב

31.1.2003 / 16:55

זאת, עקב אזהרה חמורה של אפלייד מטריאלס; דיסני עולה ב-3.4% הודות לדו"ח מעודד, ומסייעת לדאו להוסיף כ-0.5%


נפילות במניות השבבים גוררות את הנאסד"ק לירידה של כ-0.4% לאחר שיצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, אפלייד מטריאלס, פירסמה אזהרה חמורה. עלייה חדה מהצפוי בצריכה הפרטית בחודש דצמבר מסייעת למדד דאו ג'ונס להיסחר בעלייה של 0.4%.

הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה בחודש דצמבר בקצב המהיר ביותר בחמשת החודשים האחרונים, לאחר שעלייה בשכר העובדים הממוצע עודדה רכישת מוצרי צריכה בני קיימא. הצריכה הפרטית עלתה ב-0.9%, לאחר עלייה של 0.4% בחודש נובמבר. העלייה היתה גבוהה במקצת מהתחזיות שצפו שיפור של 0.8%.
ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.4%. כלכלנים צפו עלייה של 0.2% בלבד.

המסחר במניית אפלייד מטריאלס נעצר לאחר שאמרה כי נפח ההזמנות צנח ב-35% במהלך הרבעון הפיננסי הראשון, שהסתיים ב026 בינואר, הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות של החברה שצפו ירידה של 20%.

חברות המגזר רושמות ירידות חדות: אינטל יורדת ב-3%; מיקרון (סימול MU) מאבדת 4%. מדד מניות המוליכים למחצה נופל ב-4.2%.

וולט דיסני, חברת המדיה השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה אתמול על רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 17 סנט למניה שהיה גבוה מתחזיות לרווח של 15 סנט. החברה רשמה הכנסות שיא של כ-7.5 מיליארד דולר הודות להתגברות התנועה בפארקי השעשועים שלה ועלייה מהכנסות מכירת רשיונות לשימוש בדמויותיה. מנכ"ל החברה, מייקל אייזנר, חזר על תחזיתו שהחברה תגדיל את רווחיה ב-25%-35% השנה. מנית החברה פתחה בעליה של 3.4%.

יונייטד איירליינס פושטת הרגל דיווחה על הפסד שיא בתולדותיה של 3.2 מיליארד דולר ב-2002. ברבעון הרביעי לבדו רשמה החברה הפסד של 1.5 מיליארד דולר הרבה מעבר לתחזיות. בימים הקרובים אמורה החברה, שמנייתה הידרדרה עד לסמוך ל-1 דולר, להציג תוכנית הבראה שאמורה לסייע לה להיחלץ מפשיטת רגל. מנייתה עולה ב-1% בפתיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully