וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגיעה בעיר התחתית של חמאס: 450 פצצות לעבר 150 יעדים בחצי שעה

עודכן לאחרונה: 14.5.2021 / 8:12

לפי דובר צה"ל, המערך התת-קרקעי של ארגון הטרור הוא "נכס אסטרטגי" שחמאס השקיע בו שנים של עבודה וכסף רב. במהלך התקיפה הושמדו תשתיות תת-קרקעיות נרחבות

בווידאו: עשרות מטוסים וסוללות ארטילריה: כך הותקף ה"מטרו" של חמאס/צילום: דובר צה"ל

התקיפה הנרחבת ברצועת עזה הלילה, שכוונה ליעדים של חמאס בצפון רצועת עזה, פגעה בין היתר בתשתיות תת-קרקעיות של חמאס - כך הודיע הבוקר (שישי) דובר צה"ל.

לפי הודעת הצבא, במהלך התקיפה הנרחבת, שבה השתתפו כוחות אוויר, ים ויבשה, הוטלו 450 פצצות על 150 מטרות בתוך כחצי שעה. במקביל, כוחות של אוגדה 162, בפיקודו של תא"ל סער צור, ואגד ארטילרי 215 שנפרסו באזור, ירו 500 פגזי ארטילריה.

התקיפה כוונה במיוחד לתשתיות תת-קרקעיות ברצועת עזה - שכונו בשם "המטרו של חמאס" בהודעת צה"ל. לפי דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן, מדובר בנכס אסטרטגי שחמאס השקיע בו שנים של עבודה וכסף רב. לדבריו, מוקדם להגיד מהן תוצאות התקיפה, אך "זוהתה פגיעה בקילומטרים רבים במערך התת-קרקעי".

משרד הבריאות של חמאס דיווח הבוקר כי מניין ההרוגים בעזה מתחילת המבצע עלה ל-115 בני אדם. בין ההרוגים 27 ילדים ו-11 נשים. בנוסף, כ-600 בני אדם נפצעו.

תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה, 13 במאי 2021. GettyImages
תקיפת צה"ל ברצועה, אתמול/GettyImages

רוב המתקפה הישראלית ברצועה כוונה לעבר בורות שיגור. בהתקפות לקחו חלק סוללות ארטילריה וירי מכלי שיט של חיל הים. מדובר באחת התקיפות הגדולות ביותר של חיל האוויר בשנים האחרונות, שבוצעו בפרק זמן של כעשרים דקות. בעקבות התקיפה, הפלסטינים דיווחו על בריחה המונית מאזורים מאוכלסים בצפון הרצועה לכיוון דרום. החשש, כך נמסר, הוא מפלישה ישראלית.

לאחר תקיפת צה"ל הנחה פיקוד העורף את תושבי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטר מהגבול להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה, אולם הבוקר ההנחיה הוסרה.

בתגובה לתקיפה נורו מטחים לאשדוד, באר שבע, יבנה ואשקלון. מהמטחים לאשקלון נפגע גבר בן 57, באורח בינוני מרסיסים, וכן גבר בן 90 שנפצע קל. במטח שנורה מוקדם יותר בניין ספג פגיעה ישירה, ונגרם לו נזק. לא דווח על נפגעים בפגיעה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully