וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט וקומפאק תרמו כספים לארגון צדקה שמימן את אל-קאעדה

סוכנויות הידיעות

31.1.2003 / 12:43

סוכנות AP מדווחת שממסמכים שהוגשו לביהמ"ש עולה שחברות גדולות תרמו בלא ידיעתן כספים לארגונו של בן-לאדן; החברות אמרו שהפסיקו התרומות כשלמדו על יעדן

חברות בינלאומיות גדולות, לרבות מיקרוסופט , UBS וקומפאק, היו בין התורמות לארגון צדקה מוסלמי שלדברי בכירים בממשל האמריקאי היה אחד המממנים הגדולים של ארגון אל-קאעדה.

בעדות שהגיש משרד המשפטים האמריקאי לבית המשפט בתיק נגד אנאם ארנאוט, שעמד בראש ארגון הצדקה Benevolence International, נאמר שהארגון קיבל תרומות ישירות מעובדי החברות ומהחברות עצמן שהעלו תרומה שווה לזו של עובדיהן.

מיקרוסופט אמרה לסוכנות הידיעות AP שתרומות בגובה 20 אלף דולר הועברו במשך תקופה לארגון הצדקה. החברה נוהגת להשוות תרומות לאלה שנותנים עובדיה, אך משלמדה שהארגון חשוד בסיוע לטרוריסטים הפסיקה את התרומות. גם UBS ו-HP, שרכשה את קומפאק בשנה שעברה, אמרו כי הפסיקו לתרום לארגון.

הגילוי מהווה המחשה חיה לאופן בו חדרו ארגוני צדקה מוסלמיים, שעסקו במימון קבוצות טרור, לזרם המרכזי של עולם התורמים האמריקאי. מאז פיגועי הטרור בארה"ב סגר הממשל האמריקאי עשרות ארגוני צדקה מוסלמיים והוא מנהל חקירות פליליות מורכבות בניסיון להוכיח קשר ישיר לקבוצות טרור.

ארגון הצדקה המדובר אמר לתורמיו שהוא מגייס כספים לסיוע למוסלמים באזורים מוכי מלחמות כבוסניה וצ'צ'ניה. בכירים בממשל האמריקאי סבורים, עם זאת, שמרבית הכספים הופנו לרשתו של אוסמה בן-לאדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully