וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה הלילית הקשה על המרכז, תושבים יוצאים מגוש דן

אלון נעים

12.5.2021 / 18:24

שירה תיסע צפונה כדי להתרכז בלימודים, דנה עברה לאחותה במודיעין כי בביתה אין ממ"ד, ומיכל לקחה את ילדיה לסבא וסבתא בצפון. אחרי לילה של אזעקות, הן מסבירות: "הלילה האחרון פגע בנו מאוד. לצאת מהבית ולרוץ למקלט עם שני ילדים קטנים זה מלחיץ וכמעט בלתי אפשרי"

בווידאו: מטח כבד לגוש דן - כך נראו שמי תל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

האזקעות הבלתי פוסקות במרכז הארץ בליל אמש, הוביל תושבים מערים שונות, שלחלקם אין ממ"ד במבנה, להתרחק מערי גוש דן בתקווה לשקט.

שירה חסן, סטודנטית במוסד אקדמי בצפון הארץ, חזרה להתגורר במרכז לאחר התפרצות הקורונה ומעבר המוסדות האקדמיים ללימודים מקוונים. כעת, בשל המצב, היא שוקלת לחזור צפונה.

"מטח הרקטות אתמול בערב ערער אותי מאוד, נבהלתי והייתי על סף התקף חרדה והתקשרתי לכל משפחתי לוודא שהם בסדר", היא מספרת. "היום בוטלו לנו שיעורים בעקבות המצב. תקופת המבחנים קרבה ואני לא רואה איך אוכל להתמקד ככה בלימודים כפי שאני צריכה, ולכן אני שוקלת לחזור לצפון, אפילו להתארח אצל חברים. הכול - רק לברוח מהמטחים האלו, ולנסות איכשהו להישאר ממוקדת בלימודים".

בעקבות הירי למרכז | אורזים תיקים ועוברים לצפון. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"הילדים יוכלו לשחק בלי לפחד". אורזים מזוודות ויוצאים מהמרכז/מערכת וואלה!, אתר רשמי

דנה, אף היא תושבת המרכז, נסעה עם בני משפחתה לביתה של אחותה במודיעין. זאת, מפני ששם "יש ממ"ד שאפשר לישון בו, לא צריך להעיר את הילד 500 פעם. הלילה האחרון פגע בנו מאוד", כדבריה.

גם מיכל בירן, תושבת לוד שאין בביתה ממ"ד, החליטה לנסוע מביתה ולעבור להתגורר עם הוריה שבצפון הארץ עד יעבור זעם. "אני אם חד הורית לשני ילדים בגילים 3 ו-5. לא צריך להרחיב על האירועים האחרונים שקרו בלוד אתמול, אבל נקודת השבירה שלי הייתה המטחים והפגועים מהרקטות", היא מספרת, ומדגישה: "אין לנו ממ"ד בדירה, ולצאת מהבית ולרוץ למקלט עם שני ילדים קטנים, בייחוד עכשיו, זה מלחיץ וכמעט בלתי אפשרי".

"בכיתי להורים שלי כל הלילה בטלפון והתלבטנו האם כדאי לצאת מהבית או לא, אבל הבוקר החלטתי שאני לוקחת את הילדים אל ההורים שלי ביישוב בצפון. שם לא רק שלא נצטרך לרוץ לממ"ד, הילדים שלי יוכלו לשחק בחוץ בלי לפחד, ואני אוכל קצת להירגע".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בית ההרוגים מנפילת רקטה בלוד, 12 במאי 2021. לירן לוי
הבית שנפגע מרקטה בלוד, הבוקר/לירן לוי

שלושה בני אדם נהרגו הלילה מפגיעת רקטות בלוד ובראשון לציון, עם חידוש ירי הרקטות מרצועת עזה אל עבר גוש דן, השרון, השפלה והדרום. תושבים דיווחו על הדי פיצוצים מעל שמי מאות ערים ויישובים, בין היתר בתל אביב גבעתיים, הרצליה, פתח תקווה, רמלה ויישובי עמק חפר, וכיפת ברזל יירטה חלק מהרקטות.

לדברי חמאס, למעלה מ-110 רקטות שוגרו לעבר המרכז ונמל התעופה בן גוריון ומאה רקטות לעבר באר שבע, זאת בתגובה לתקיפות צה"ל במגדלים רבי הקומות בעזה.

מהירי בלוד נהרגו נערה בת 16 ואביה בן ה-52. הם נפצעו באורח אנוש בעקבות פגיעה ישירה של רקטה, ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותם בבית החולים אסף הרופא. במקום הפגיעה היו גם נפגעי חרדה, שטופלו על ידי צוותי מד"א.

באירוע בתל אביב התמוטט גבר בן 74 בעת שעשה את דרכו אל מקלט במהלך האזעקות, צוות מד"א ביצע בו החייאה והוא פונה להמשך טיפול. בית ביהוד ספג פגיעה ישירה, אך המשפחה שמתגוררת בו שהתה בממ"ד ולא נפגעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully