וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: הצלחה להצעת הרכש החוזרת של תשובה למניות גרין

אלי דניאל

31.1.2003 / 10:52

אתמול היה המועד האחרון להצעה; ככל הידוע נענו בעלי מניות שהחזיקו בכ-5.5% מהמניות כך שתשובה יוכל לבצע רכישה כפויה של יתרת המניות

הצעת רכש השנייה במספר אותה פירסם איש העסקים יצחק תשובה למניות קרן ההון סיכון גרין הצליחה. כך מעריכים הבוקר בשוק ההון.

בהצעה הרכש אשר פורסמה לפני כשבועיים וחצי ע"י חברת אפריל אם.איי סוכנות לנדל"ן, הנמצאת בבעלותו המלאה של תשובה, הציע תשובה לשלם לבעלי המניות של גרין מחיר של 1.7 שקלים למניה - 57% יותר ממחיר השוק שלה במועד פרסום ההצעה.

טרם פרסום הצעת הרכש החזיק תשובה בכ-76.5% ממניות גרין, בעוד ש-13.4% ממניות גרין הוחזקו ע"י החברה הבת שלה, גרין ניהול. לפיכך, תשובה נזקק להיענות מינימלית של בעלי מניות המחזיקים בכ-2.53 מיליון מניות של גרין, בכדי להגיע לשיעור החזקה אפקטיווי של 95% ממניות גרין - שיעור החזקה שיאפשר לו רכישה כפויה של יתרת מניות הקרן.

המועד האחרון להיענות להצעה נקבע לאתמול, וככל הידוע נענו להצעת הרכש של תשובה בעלי מניות אשר מחזיקים בכ-2.76 מיליון מניות גרין המהוות כ-5.5% מהון מניותיה. היענות בעלי המניות בהצעת הרכש הנוכחית היתה גבוהה יותר מזו שנרשמה בהצעת הרכש שפורסמה לפני כארבעה וחצי חודשים, מה שהוביל להצלחתה. עלות הצעת הרכש לתשובה מסתכמת בכ-8.5 מיליון שקל והיא משקפת לגרין שווי של כ-84.2 מיליון שקל (כ-72.9 מיליון שקל בנטרול שווי המניות המוחזקות על ידי גרין ניהול).

גרין, אשר רשמה בשנת 2001 הפסד עתק של כ-169.3 מיליון שקל, הציגה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2002 הפסד בסך של כ-117.8 מיליון שקל. בתום הרבעון השלישי של השנה החולפת היה לגרין גירעון של כ-132.9 מיליון שקל בהונה העצמי (גירעון זה הצטמק במקצת בעקבות הנפקת הזכויות שביצעה גרין), ודירקטוריון הבורסה כבר הודיע לקרן כי הוא עומד לדון בהשעיית המסחר במניותיה בשל אי עמידתה בכללי השימור. נכון לתום חודש נובמבר 2002 היו לגרין חובות בהיקף של 309 מיליון שקל לבנק לאומי בגין האשראי שניתן לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully