וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יגיע להתייעצות ביטחונית בקריה: "העימות יכול להמשיך"

ראש הממשלה אמר הערב כי ארגוני הטרור בעזה חצו קו אדום, בתגובה לירי הרקטות המתמשך על הדרום ועל אזור ירושלים. לדבריו, ישראל ניסתה להרגיע את הרוחות אך "מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו". גם נפתלי בנט תקף ואמר "מי שהכניס את תושבי ישראל למקלט - יתחרט על כך"

בווידאו: פגיעה מירי טילים בהרי ירושלים/צילום: אדמה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב (שני) התייעצות ביטחונית בבסיס הקריה בתל אביב, בעניין ההסלמה בירושלים וברצועת עזה. נתניהו אמר לפני הדיון הצפוי כי המערכה צפויה להימשך, וציין כי ישראל ערוכה להגיב בעוצמה.

בטקס המרכזי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת אמר ראש הממשלה כי "אנחנו במאבק שמתפרס על פני כמה חזיתות: בירושלים, בעזה ובמקומות אחרים בארץ. ארגוני הטרור בעזה חצו לפנות ערב ביום ירושלים קו אדום ותקפו אותנו בטילים במבואות ירושלים".

נתניהו הדגיש כי ישראל פעלה להרגעת הרוחות, אך לא תהסס לתקוף בעוצמה. "אזרחי ישראל, העימות הנוכחי יכול להימשך זמן מה. לא חפצנו בהסלמה אבל מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו. אינני יכול לשתף אתכם בהערכות המצב שאני מקיים עם כל גורמי הביטחון, וגם לא בכל הפעולות שאנחנו מבצעים", אמר.

רה"מ נתניהו בהצהרה לתקשורת בדבר חיסוני ילדים. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

"זהו מאבק עיקש שנגזר מראיית התמונה הכוללת. אנו מנהלים אותו בנחישות, באחריות ובתבונה. איננו נופלים למלכודות אויבים ואיננו כפופים למקלדות צייצנים. מבחן המנהיגות מחייב לקבל החלטות נכונות גם כשהן אינן מובנות לכל ברגע נתון, וצדקתן מתבררת בהמשך".

עוד בוואלה!

אחרי איומי חמאס: יותר מ-70 רקטות נורו לעבר ירושלים והדרום; פצוע קל מירי נ"ט בעוטף

לכתבה המלאה
נזק לבית שנפגע מפגיעת רקטה, בית נקופה, הרי ירושלים, 10 במאי 2021. ראובן קסטרו
נזק בבית בבית נקופה בעקבות הירי מעזה, הערב/ראובן קסטרו

יותר מ-70 רקטות נורו במהלך הערב מרצועת עזה לכיוון ירושלים והיישובים הסובבים אותה וכן לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה. זאת, לאחר אולטימטום שהציב חמאס לישראל בו איים לתקוף אם לא יוצאו כלל הכוחות מאזור הר הבית ומשייח ג'ראח במהלך חגיגות יום ירושלים. לצד ירי הרקטות, טיל נ"ט שנורה מעזה פגע ברכב אזרחי שנסע בצירי העוטף. תושב האזור בן 49 נפצע באורח קל כתוצאה מהירי.

בעקבות ההסלמה, פיקוד העורף הודיע על ביטול הלימודים במערכת החינוך בבאר שבע, אשדוד, אשקלון, יבנה, יישובי עוטף עזה ובכל היישובים המרוחקים עד 40 ק"מ מרצועת עזה. במחוזות דן ושפלה ייפתח יום הלימודים בתנאי שבמוסדות בהם קיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו בזמן התגוננות.

במערכת הפוליטית מגיבים

בעקבות ההסלמה, שר הביטחון בני גנץ אמר כי "ארגון חמאס הפר בשבועות האחרונים את הריבונות הישראלית, וחצה את הקווים האדומים. הוא יישא בתוצאות". לדבריו "אישרנו היום פעולות התקפיות במספר מתווים, שיפגעו קשות בחמאס ובשאר ארגוני הטרור". יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף גם הוא, ואמר כי "בטרור הפלסטיני יש להילחם באגרוף ברזל. מי שמכניס את תושבי ישראל למקלטים, צריך לדעת שיתחרט על כך. אנו נגבה פעולה נחושה של ממשלת ישראל".

בתוך כך, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הבהיר כי "אף מדינה לא יכולה לאפשר לאזרחיה לחיות תחת איום טרור. ישראל חייבת לפעול בצורה נחושה וחזקה ולהחזיר את ההרתעה. אנחנו נגבה את פעולות הממשלה במלחמה מול אויבי ישראל". גם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הצטרף לדברים, ואמר כי "תוקפנות חמאס מחייבת תגובה חריפה להשבת ההרתעה ואנחנו נגבה החלטות של הממשלה שיביאו לכך".

ח"כ מיקי זוהר פרסם בעמוד הטוויטר שלו: "‏להכות בחמאס בעוצמה. עכשיו ובכל הכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully