וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: 20 הרוגים, בהם ילדים, בתקיפות בעזה; גורמים: צה"ל הרג 11 פעילי חמאס

גיא אלסטר, ברק רביד אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

10.5.2021 / 20:09

בתגובה לירי מטחי הרקטות לעבר ירושלים והדרום, צה"ל החל במבצע "שומר החומות" ותוקף בעזה. במקביל, נמשכים מטחי הרקטות לעבר יישובי העוטף ואשקלון. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי תשעה ילדים נהרגו בהפצצות, והקבינט אישר לצאת להתקפה נרחבת בעזה

בווידאו: דובר צה"ל - "נגיב בחריפות בימים הקרובים"/צילום: דו"צ

גורם צבאי אמר הערב (שני) כי במבצע "שומר החומות" של חיל האוויר, צה"ל הרג 11 פעילי חמאס בתקיפות ברצועה שהתבצעו בתגובה לירי עשרות רקטות לעבר ירושלים והדרום. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, לפחות 20 בני אדם נהרגו בתקיפות ברצועה, בהם תשעה ילדים.

לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, מרבית הפצועים פונו לבית החולים בבית חאנון שבצפון הרצועה. דובר צה"ל אמר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מנהרת טרור התקפית של חמאס, בהפצצה בה נהרגו כמה פעילי הארגון.

במקביל, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט בישיבה שערך הערב לאשר תכניות לתגובה רחבה נגד חמאס בעזה - כך לפי שר שהשתתף בישיבת הקבינט. השרים הסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ לאשר שורה של פעולות צבאיות ואם יהיה צורך בעליית מדרגה בתקיפות הנושא יחזור לדיון נוסף בקבינט. "אישרנו פעולות משמעותית ולא מדובר בהפצצת דיונות", אמר שר בקבינט.

בתגובה לירי הרקטות על ישראל, צה"ל תוקף ברצועת עזה, 10 במאי 2021. רויטרס
רוב הפצועים בצפון הרצועה. רכב שנפגע מירי צה"ל, הערב/רויטרס
שיגור טילים לעבר ישראל, רצועת עזה, 10 במאי 2021. רויטרס
ירי רקטות מרצועת עזה, הערב/רויטרס

לדברי השר בקבינט גורמי הביטחון אמרו בישיבה שהמבצע צפוי להימשך כמה ימים. "כל המשתתפים בדיון הבינו שאי אפשר להמשיך ככה כשיש ירי על ירושלים ביום ירושלים. לא היו קולות שקראו להבליג אל להכיל - לא בקרב השרים ולא בקרב גורמי הביטחון", אמר.

דובר צה"ל, הדי זילברמן, אמר לוואלה! כי המערכה עשויה להיתארך ימים. "מבחינתנו לא משנה מי נטל אחריות - אנחנו נגיב ונגיב בצורה חריפה", אמר והטיל על חמאס את האחריות.

זילברמן הוסיף כי "חמאס אחראי. תגברנו את סדר הכוחות של כיפת ברזל, לוחמי היבשה וכיבוי השריפות. אם בחמאס לא הבינו את זה עד עכשיו, אז עכשיו הם יבינו. אנחנו ערוכים, יהיה מחיר כבד, אם אחרי התגובה שלנו יימשך הירי נגבה מחיר נוסף".

הוא המשיך ואמר כי "אנחנו גם נבצע פעילות ציד נגד מי שבא לבצע פח"ע, נוסיף תקיפות עוצמתיות של מטוסי קרב ועוד כלים מגוונים שעומדים לרשותנו. בשעות הנוכחיות צה"ל תוקף בעזה, ובמידה ויידרש אנחנו יודעים לתקוף לא רק מהאוויר".

בתגובה לירי הרקטות על ישראל, צה"ל תוקף ברצועת עזה, 10 במאי 2021. רויטרס
תושבי עזה לאחר תקיפות צה"ל, היום/רויטרס

עוד אמר דובר צה"ל כי "עד עכשיו סיכלנו חוליה של שלושה פעילי חמאס. נמשיך לחזק את ההגנה, כולל מערך ההגנה האווירית. יש לנו אור ירוק לעשות את זה לאורך כל רצועת עזה. כל מנעד התוכניות על הפרק. לירי יש כתובת אחת: חמאס. ההרתעה נשמרת באופן חלקי".

יותר מ-50 רקטות נורו במהלך הערב מרצועת עזה לכיוון ירושלים והיישובים הסובבים אותה וכן לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה. זאת, לאחר אולטימטום שהציב חמאס לישראל בו איים לתקוף אם לא יוצאו כלל הכוחות מאזור הר הבית ומשייח ג'ראח במהלך חגיגות יום ירושלים.

לצד ירי הרקטות, טיל נ"ט שנורה מעזה פגע ברכב אזרחי שנסע בצירי העוטף. תושב האזור בן 49 נפצע באורח קל כתוצאה מהירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully