וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשויות מקומיות וחברות טכנולוגיות ישתפו מידע כדי לצמצם פקקים ותאונות בכבישים

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 17:18

כחלק מהרצון לעבור לתחבורה חכמה ולנצל את כמויות המידע האדירות מהכבישים, ייערך פיילוט ראשון בישראל, שבמסגרתו ישתפו רשויות מקומיות מידע כדי לפתור אתגרים בכבישים ולנסות לצמצם את כמות התאונות

פקקי תנועה בנתיבי איילון, 20 באפריל 2021. ראובן קסטרו
שיתוף הפעולה אמור למנוע בזבוז מידע שזורם מהכבישים. פקקי תנועה בנתיבי איילון/ראובן קסטרו

בעולם ההולך ומצטייד במצלמות מעקב, ניטור וניתוח ומטמיע חיישנים בכמעט כל רכיב בדרכים מכלי הרכב ועד עמודי התאורה - כמויות המידע האדירות שנצברות מכל אותם מקורות "מתבזבזות" כשלא נעשה בהן שימוש נכון או מיטבי. את הבזבוז הזה רוצים לפתור בעמותת Israel Smart Mobility Living Lab שהשיקה היום (ב') את הפלטפורמה הטכנולוגית שלה, שתאפשר לחברות טכנולוגיות, רשויות מקומיות, חברות אחזקת כבישים, גופי תחבורה וגופי ממשל או מחקר לשתף נתונים לפי בחירתן ולמשוך מהמאגר המשותף מידע לצורך ניתוח סטטיסטי וטיוב שלו. זאת במטרה לשפר את איכות הניהול של תנועה בכבישים, להפחית את כמות התאונות ולהביא לטיפול מהיר ויעיל יותר כאשר אלו מתרחשות.

בין המשתתפות בפרויקט ניתן למצוא חברות טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה כמו נקסאר, מוביט, הופ-און, אדאסקיי, קוגנטה, חברות טכנולוגיה מתחומי הביטחון כמו אלתא, לצד חברות תשתיות תחבורה כמו נתיבי ישראל, גופים כמו חברת הביטוח כלל, ורשויות מקומיות כמו עיריית אשדוד וגם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מי שתרמה רבות למימוש של הפיילוט והפיכה שלו לפעיל היא הרשות לחדשנות ומנהלת תחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, שתקצבה את הפרויקט בכמיליון דולר.

תיעוד נפיחת גליל המתכת באיילון. מצלמות אבטחה, אתר רשמי
יתאפשר מידע לגבי מפגעים בדרך, רמזורים מקולקלים או עומסי תנועה לא צפויים. נפילת גליל מתכת על מכוניות באיילון/אתר רשמי, מצלמות אבטחה

לדברי סמדר איצקוביץ', מנכ"ל Israel Smart Mobility Living Lab: "התשתית הטכנולוגית שבנינו תהווה את הבסיס לפרויקטים לאומיים חשובים במסגרתם חברות טכנולוגיה ייתנו לראשונה גישה לחברות אחרות וגופים ציבוריים למידע שלהן, לפי בחירתן, במטרה לפתור יחד אתגרים משותפים, כמו תאונות דרכים, עומסים, ניהול תשתיות כבישים ועוד".

בתוך המיזם הזה, טמונה ההבנה ששיתוף המידע על בסיס פלטפורמה משותפת תאפשר למידע אודות מפגעים בדרך למשל, או רמזור תקול, עומס תנועה מתהווה באופן לא צפוי או שגרתי ועד תאונת דרכים "לזרום" במעלה השרשרת בצורה מהירה יותר באופן משמעותי מאשר היא נעשית כיום. יותר מכך, גם משך התגובה לגוף הרלוונטי יהיה קצר יותר והטיפול הנקודתי בתקלה יהפוך להיות יעיל הרבה יותר. הפלטפורמה נשענת על קונספט ה-Data Trust שגובש באוניברסיטת MIT, שמאפשר סביבה בטוחה עבור ארגונים שונים לצרכי שיתוף מידע ויצירת תובנות לתועלת הארגונים החברים בה ולטובת הציבור.

ד"ר אביב זאבי, סמנכ"ל תשתית טכנולוגית ברשות לחדשנות: "עבור הרשות לחדשנות זהו יעד אסטרטגי חשוב ולכן החלטנו לתמוך מקצועית ותקציבית בקידום תשתית דיגיטלית מתאימה שתאפשר זאת. ההיענות הגדולה מצד רשויות ציבוריות וחברות הייטק וסטארטאפים בעולמות התחבורה וה-AI מחממת את הלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully