וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בעיראק תקפו קונסוליה איראנית אחרי רצח פעיל נגד הממשלה

10.5.2021 / 12:39

והאב ווזני, שהיה פעיל בארגון הפגנות נגד הממשלה, נורה למוות מחוץ לביתו בעיר כרבלא על ידי חמושים לא מזוהים. בעקבות החיסול, מפגינים חסמו כבישים וגשרים ושרפו קראוונים השייכים לנציגות האיראנית בעיר

מפגינים הציתו אמש (ראשון) מבנים השייכים לקונסוליה של איראן בעיר כרבלא אחרי רצח פעיל בולט. איהאב אל-ווזני, שהיה פעיל בארגון של הפגנות נגד הממשלה ששטפו את עיראק באוקטובר 2019, נורה למוות מחוץ לביתו על ידי חמושים לא מזוהים.

מותו הוביל להפגנות ברחבי העיר, והמפגינים חסמו כבישים וגשרים עם צמיגים שרופים. עם רדת החשיכה, עשרות מפגינים התאספו מחוץ לקונסוליה של איראן, שרפו צמיגים בכניסה למבנה והציתו כמה קרוואנים שחצו מחוצה לו.

הלוויית פעיל שנרצח בעיר כרבלא, עיראק, 9 במאי 2021. רויטרס
הלווייתו של איהאב אל-ווזני בכברלא, אתמול/רויטרס

מראות דומים נצפו בנובמבר 2019 במהלך ההפגנות בבירה בגדאד ובערים השיעיות בדרום המדינה, כשלפחות במקרה אחד טיפסו המפגינים מעל חומות הקונסוליה בכרבלא והחליפו את דגל איראן בדגל עיראק.

ההפגנות שהחלו באוקטובר 2019 ונמשכו חודשים כוונו נגד השיטה הפוליטית שכוננה בעיראק אחרי הפלישה האמריקנית ונגד האליטה, שאותה האשימו המפגינים בשחיתות ובגניבת כספי ציבור. בנוסף לכך, המפגינים זעמו על הבחישה האיראנית בענייניה של עיראק ועל המיליציות השיעיות הנתמכות על ידיה.

ההפגנות הפכו לעתים קרובות לאלימות, וכוחות הביטחון פתחו באש לעבר מפגינים, שמצד שרפו מבני ממשלה ומטות של המיליציות השיעיות. מאות נהרגו, בהם פעילים רבים שחוסלו על ידי חמושים. ואולם, מאז פרוץ מגיפת הקורונה, המחאה דעכה ברובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully