וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא של נבלני נעלם בסיביר

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 12:01

אלכסנדר מורחובסקי, שטיפל במנהיג האופוזיציה הכלוא אחרי שהורעל בגז עצבים, יצא ממחנה ציד ביער בסיביר ברכב שטח ביום שישי, ומאז לא נודעו עקבותיו. המשטרה אמרה כי שירותי החירום, מל"טים, מסוק ומתנדבים משתתפים בחיפושים אחרי הרופא באזור המאוכלס בדלילות

בווידאו: נבלני השתתף בשימוע דרך שיחת ווידאו/צילום: רויטרס

הרופא שטיפל במנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני אחרי שהורעל בגז עצבים נעלם - כך מסרה אתמול (ראשון) המשטרה ברוסיה. הרופא, אלכסנדר מורחובסקי, יצא ממחנה ציד ביער באומסק שבסיביר ברכב שטח ביום שישי, ומאז לא נודעו עקבותיו.

המשטרה במחוז, שנמצא 2,200 ק"מ ממזרח למוסקבה, אמרה כי שירותי החירום, מל"טים, מסוק ומתנדבים משתתפים בחיפושים אחרי הרופא באזור המאוכלס בדלילות. אומסק הייתה העיר שבה אושפז נבלני אחרי שהתמוטט בטיסה בקיץ האחרון, ומורחובסקי היה מנהל בית החולים שבו ניצלו חייו של מבקרו הבולט ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הרופא אלכסנדר מורחובסקי מחוץ לבית החולים שבו מאושפז אלכסיי נבלני בעיר אומסק, רוסיה, 21 באוגוסט 2020. רויטרס
בית החולים הציל את חייו של נבלני. מורחובסקי משוחח עם עיתונאים, אוגוסט/רויטרס

נבלני הוטס לגרמניה להמשך הטיפול אחרי שהורעל בגז העצבים נוביצ'וק. לאחר החלמה בת כמה חודשים, הוא שב לרוסיה בינואר, נעצר ונכלא. בפברואר הוא נידון לשנתיים וחצי מאסר בשל הפרת שחרורו על תנאי בעודו נרפא בגרמניה. העונש נובע מהרשעתו במעילה ב-2014, שלטענת נבלני נתפרה נגדו. בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע כי היא אינה חוקית, אך הרשויות ברוסיה התעלמו מהפסיקה.

נבלני פתח בשביתת רעב ב-31 במרץ בדרישה לטיפול רפואי הולם לכאבים שחש בגבו וברגליו מאז כליאתו במושבת עונשין. בחודש שעבר הודיע כי יפסיק אותה בהדרגה אחרי שזכה לביקור של רופאים מחוץ לכלא, אפילו כשעתידו הפוליטי שלו ושל תנועתו לוט בערפל. מדינות במערב הזהירו את רוסיה כי היא תישא בתוצאות אם נבלני ימות בכלא. שירות בתי הכלא של רוסיה טוען שהוא זוכה לטיפול כמו יתר האסירים וכי מצבו הבריאותי משביע רצון.

בסוף החודש שעבר נראה נבלני לראשונה מאז כליאתו, בשימוע בבית משפט במוסקבה דרך שיחת וידאו. הוא היה לבוש במדי אסירים, מגולח ונראה כחוש אחרי שסיים שביתת רעב בת שלושה שבועות. אחד מעורכי דינו סיפר כי הוא שוקל 72 ק"ג בלבד, 22 ק"ג פחות בהשוואה לינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully