וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי רובים וטילים מתחת לסיפון: ארה"ב סיכלה משלוח נשק מאיראן לתימן

9.5.2021 / 17:56

הצי השתלט על ספינת מפרש בים האדום, שלפי גורם ביטחוני אמריקני, ככל הנראה הייתה בדרכה לחמש את המורדים החות'ים. זאת חרף הכחשות של טהראן כי היא מפרה את אמברגו הנשק על המדינה

משלוח נשק שהחרים הצי האמריקני בדרכו אל תימן, 8 במאי 2021. AP
המשלוח נחשף, חרף ההכחשות. היום/AP

הצי האמריקני חשף היום (ראשון) כי תפס משלוח נשק שיועד לתימן. גורם ביטחוני אמריקני אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הספינה, כפי שעולה מהחקירה הראשונה, הגיעה מאיראן חרף ההכחשות שלה שהיא מחמשת את המורדים החות'ים במדינה חרף אמברגו נשק של האו"ם. היא טרם הגיבה לירוט משלוח הנשק האחרון.

המשלוח, אחד מני רבים שסוכל לאורך שנות המלחמה בתימן, נתפס בים הערבי בזמן שארצות הברית ומדינות אחרות מגבירות את המאמצים לסיום המלחמה בתימן. כמות הנשק הלא מבוטלת שהוחרמה מעידה שהמלחמה, שיצרה את האסון ההומניטרי הכבד בעולם, עוד רחוקה מסיום.

משלוח נשק שהחרים הצי האמריקני בדרכו אל תימן, 8 במאי 2021. AP
משלוח הנשק שהוחרם, היום/AP

המשלוח יורט על ידי ספינת הקרב "מונטריי" על ספינת דאו, כלי שיט מפרש מסורתי באזור, ששטה ללא דגל. המבצע שהחל ביום חמישי בפאתים הצפוניים של הים הערבי, לחופי עומאן ופקיסטן. המלחים איתרו את כלי הנשק, שרובם היו עטופים בפלסטיק ירוק, מתחת לסיפון.

השלל כלל כ-3,000 רובים סיניים מסוג 56, סוג של קלשניקוב, מאות מכונות יריה ורובי צלפים ועשרות טילי נ"ט רוסיים מתקדמים. בנוסף לכך, המשלוח כלל כמה מאות משגרי RPG וכוונות אופטיות לרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully