וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין במצעד יום הניצחון במוסקבה: "נגן על האינטרסים הלאומיים שלנו"

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 13:19

נשיא רוסיה סקר את האירוע השנתי לציון הניצחון על הנאצים, המתקיים על רקע המתיחות עם המערב סביב אוקראינה. "אנחנו נמשיך לשמור על החוק הבינלאומי, אך נגן על עמנו", הזהיר פוטין מול אלפי חיילים, עשרות טנקים ומטוסים וטילים בין-יבשתיים

בווידיאו: פוטין במצעד הניצחון במוסקבה/צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סקר היום (ראשון) את מצעד הניצחון השנתי בכיכר האדומה במוסקבה, על רקע המתיחות עם המערב. המצעד בבירה מציין את יום השנה ה-76 לניצחון הסובייטי על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. יותר מ-12 אלף חיילים, עשרות טנקים וכ-80 מטוסים צבאיים השתתפו במצעד, שבו הוצגו גם טילים בליסטיים בין-יבשתיים.

פוטין, שנמצא בשלטון בתור נשיא או ראש ממשלה מאז 1999, עמד לצדם של וטרנים על במה שהוקמה בכיכר האדומה. המצעד התקיים בזמן של מתיחות בין מוסקבה למערב בשל הסכסוך באוקראינה וגורלו של מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני.

"רוסיה תמשיך לקיים את החוק הבינלאומי, אבל במקביל תגן בנחישות על האינטרסים הלאומיים ועל ביטחון עמנו", אמר פוטין. פוטין אף גינה את מה שתיאר בתור הופעתן המחודשת של האידיאולוגיות מאותה תקופה, כשסיסמאות גזעניות, לאומניות, אנטישמיות ואנטי-רוסיות "הופכות לציניות יותר מתמיד".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך נאומו (צילום: רויטרס)/רויטרס

בשבועות האחרונים ערכה רוסיה מפגן כוח בסמוך לגבולות אוקראינה וחצי האי קרים, שאותו סיפחה מקייב ב-2014, בזמן של הסלמה בלחימה בין הבדלנים הפרו-רוסים לבין צבא אוקראינה במזרח המדינה. רוסיה הסיגה חלק מהכוחות מאז, אך עשרות אלפי חיילים עוד נותרו בסמוך לגבול.

מצעדים צבאיים קטנים יתקיימו היום בערים נוספות ברוסיה ובקרים, וכן בבסיס חיל האוויר חמימים בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully