וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות קטלניים בריו: 25 הרוגים במבצע משטרתי נגד סוחרי סמים

7.5.2021 / 12:40

שוטרים פשטו על אחת הפבלות העניות בעיר, ורדפו אחרי החשודים שניסו להימלט דרך הגגות באחת המבצעים הקטלניים בהיסטוריה של המדינה. בין ההרוגים גם שוטר, ארגוני זכויות אדם גינו וקראו לחקור. לפי אחד מהם, מתחילת השנה המשטרה בריו הרגה 453 איש

קרבות קטלניים בריו: 25 הרוגים במבצע משטרתי נגד סוחרי סמים/עריכה: אביעד בללי

לפחות 25 בני אדם נהרגו אתמול (חמישי) בחילופי אש בין חשודים בסחר בסמים לבין שוטרים בריו דה ז'נרו, באחת הפשיטות הקטלניות ביותר בהיסטוריה של העיר - כך מסרה המשטרה. לפי שידורי הטלוויזיה הברזילאית, החשודים בג'קרזיניו, אחת הפבלות של העיר, ניסו להימלט דרך הגגות כשהשוטרים הגיעו בכלי רכב משוריינים ומסוקים חגו מעליהם. בעקבות חילופי האש, תושבים נמלטו מבתיהם.

המשטרה אמרה כי שוטר אחד היה בין ההרוגים, והיתר היו שייכים לכנופיית סוחרי סמים השולטת בפרבר העני, כולל כמה ממנהיגיה. היה זה המבצע המשטרתי הקטלני ביותר במדינת ריו ב-16 השנים האחרונות. ריו סובלת מאלימות בת עשרות שונים בפבלות העניות שלה, שבהן פועלות כנופיות סוחרי סמים.

מבצע משטרתי באחת הפבלות של ריו, ברזיל, 6 במאי 2021. רויטרס
רדפו אחרי חשודים בגגות. השוטרים במבצע בריו, אתמול/רויטרס
סמים וכלי נשק שנתפסו על ידי המשטרה אחרי מבצע באחת הפבלות של ריו, ברזיל, 6 במאי 2021. רויטרס
המשטרה האשימה את הכנופיה גם בשוד משאיות ורכבות. סמים שנתפסו בפשיטה/רויטרס

ארגוני זכויות אדם גינו את מרחץ הדמים. ארגון אמנסטי אינטרנשיונל תיאר זאת בתור הרג "מזעזע ולא מוצדק" בשכונה שבה חיים בעיקר שחורים ועניים. "פעם נוסף אירע טבח באחת הפבלות", אמר חורמה וורנק, מנכ"ל סניף אמנסטי בברזיל. ב-2005, פשיטה משטרתית בשכונת עוני בצפון ריו הסתיימה ב-29 הרוגים.

מפקד המשטרה, רונלדו אוליביירה, אמר כי מספר הקורבנות האחרון הוא מהגבוהים ביותר בהיסטוריית הפעילות המשטרתית בריו, יותר מ-19 הרוגים שנרשמו בקומפלקסו דו אלמאו ב-2007. "רק שאז לא איבדנו אחד מאנשינו", הוא אמר לרויטרס.

סמים וכלי נשק שנתפסו על ידי המשטרה אחרי מבצע באחת הפבלות של ריו, ברזיל, 6 במאי 2021. רויטרס
כלי הנשק שהציגו השוטרים אחרי המבצע, אתמול/רויטרס
מבצע משטרתי באחת הפבלות של ריו, ברזיל, 6 במאי 2021. רויטרס
העליון בברזיל אסר על פשיטות בשכונות בזמן הקורונה, אלא במקרים "יוצא דופן ביותר"/רויטרס

ארגון משמר זכויות האדם (HRW) אמר כי לרשויות בריו יש חובה חוקתית לפקח על פעילות המשטרה ולהעמיד לדין שוטרים שעברו על החוק. הארגון קרא לחקירה מקיפה ועצמאית של המבצע האחרון. לפי הנתונים שבידיו, המשטרה בריו הרגה 453 ולפחות ארבעה שוטרים נהרגו בשלושת החודשים הראשונים של השנה, חרף פסיקת בית המשפט העליון האוסרת על פעילות משטרתית בתוך הקהילות בזמן מגיפת הקורונה, אלא "במקרים יוצא דופן ביותר".

המשטרה טענה כי אותה כנופיה שדדה משאיות מטען ורכבות נוסעים בנוסף לסחר בסמים. השוטרים הציגו לאחר המבצע את כלי הנשק שהחרימו: שישה רובה תקיפה, 15 אקדחים, מכונת יריה, 14 רימוני יד ותחמושת ארטילרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully