וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של קטאר נעצר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות

6.5.2021 / 18:46

עלי שאריף אל-עמאדי נמצא בתפקידו מאז 2013 ותואר על ידי מגזין פיננסי בתור "השר הטוב ביותר" באזור, אחרי שניווט את הנסיכות דרך שורת משברים ופיקח על צמיחה כלכלית. לא נמסרו פרטים נוספים על הפרשה, אך מעצר של גורם בכיר כל כך הוא חריג בקטאר

שר האוצר של קטאר, עלי שאריף אל-עמאדי, בפורום בוושינגטון, 14 בספטמבר 2020. AP
הוגדר כ"שר הטוב ביותר" באזור. שר האוצר בפורום בוושינגטון, בשנה שעברה/AP

שר האוצר של קטאר, עלי שאריף אל-עמאדי, נעצר היום (חמישי) בחשד למעורבות בפרשת שחיתות במגזר הציבורי - כך מסרה סוכנות הידיעות הרשמית בנסיכות העשירה, שלפיה התובע הכללי הורה על מעצרו בעקבות חשדות לניצול סמכויות וכספי ציבור לרעה.

לא נמסרו פרטים נוספים על הפרשה שבה מעורב השר, שנמצא בתפקידו מאז 2013. לא ניתן היה לפנות אליו בשלב זה לצורך תגובה. אל-עמאדי ביסס את מעמדו בקטאר אחרי שפיקח על צמיחתו של הבנק הלאומי לגוף המלווה הגדול ביותר במזרח התיכון. הוא אף היה יו"ר הבנק ושימש חבר בקרן ההון הריבונית של קטאר ונשיא חבר המנהלים של חברת התעופה הלאומית קטאר אירוויז. לפי ההערכות, לקרן ההון הריבונית של קטאר יש נכסים בשווי 295 מיליארד דולר.

הפגנה נגד מונדיאל 2022, קטאר. Alessandro Della Bella, GettyImages
מחאה מול משרדי אופ"א בציריך נגד ניצול העובדים בבניית התשתיות למונדיאל בקטאר/GettyImages, Alessandro Della Bella

בשנה שעברה, המגזין הפיננסי הבריטי היוקרתי "בנקר" תיאר אותו בתור "השר הטוב ביותר" במזרח התיכון ובצפון אפריקה, בזכות ניווטו בכמה משברים, כולל קריסת הביקוש לנפט ולגז בשנת הקורונה החולפת והחרם של מדינות המפרץ על קטאר שהסתיים בסוף השנה שעברה.

מעצר של של גורמים בכירים כמוהו הם נדירים בקטאר, אך השחיתות עדיין נרחבת בנסיכויות המפרץ ובמדינות אחרות באזור העתירות בנפט. בשנה שעברה, דורגה קטאר כמדינה הכי פחות מושחתת באזור על ידי מדד של ארגון השקיפות הבינלאומי. היא זכתה ל-63 מתוך מאה נקודות.

קטאר, שבה חיים 2.8 מיליון איש, נערכת לאירוח של כמיליון וחצי אוהדים במשחקי המונדיאל שהיא תארח בשנה הבאה. הנסיכות הזעירה מקימה מיזמי תשתיות אדירים בשווי מאות מיליארדי דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully