וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן מבקר באוקראינה, 80 אלף חיילים רוסים נותרו בגבול

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 12:28

שר החוץ של ארה"ב הגיע לקייב וייפגש עם זלנסקי, על מנת להביע את תמיכתה של וושינגטון מול התוקפנות של מוסקבה. רוסיה הכריזה בחודש שעבר על החזרת הכוחות הרבים שריכזה בגבול, אך בממשל ביידן טוענים שרובם נותרו במקומם

בווידאו: תרגיל צבאי של רוסיה בחצי האי קרים/מתוך טוויטר

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן מבקר היום (חמישי) בקייב על רקע המתיחות עם רוסיה, והוא הביע את מחויבותה של וושינגטון לריבונותה של אוקראינה. "אני כאן מתוך סיבה פשוטה מאוד, כדי להבהיר בשמו של הנשיא ביידן את מחויבותנו האיתנה לידידות בין המדינות", אמר בלינקן במהלך פגישתו עם שר החוץ של אוקראינה, דימיטרי קוליבה.

בלינקן ייפגש בהמשך היום עם הנשיא וולודימיר זלנסקי, ולצד הבעת הסולידריות עם אוקראינה הוא יפציר בו לדבוק בנתיב הרפורמות והמלחמה בשחיתות. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבטיח לזלנסקי בחודש שעבר "תמיכה בלתי מתפשרת" אחרי הסלמה בלחימה במזרח אוקראינה בין הבדלנים הפרו-רוסים לצבא אוקראינה.

מוסקבה הכריזה על הסגת כוחותיה מהגבול ב-22 באפריל, בצעד שעשוי לסלול את הדרך לפסגה אפשרית בין ביידן לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחודש הבא. עם זאת, גורמים אמריקניים אמרו לניו יורק טיימס כי 80 אלף חיילים רוסים עדיין פרוסים בגבול עם אוקראינה ובחצי האי קרים, שאותו סיפחה מוסקבה ב-2014.

כוחות מצבא רוסיה בתרגיל במחוז טגנרוג, סמוך לגבול אוקראינה, 22 באפריל 2021. AP
כוחות צבא רוסיים בתרגיל באזור הגבול עם אוקראינה, בחודש שעבר/AP

בשל החשש מתוקפנותה של רוסיה, אוקראינה דוחקת בארצות הברית ובאירופה להאיץ את הליך קבלתה לברית נאט"ו. בלינקן שוחח עם שרי החוץ מנאט"ו על ריכוז הכוחות הרוסיים. בלינקן אמר היום כי וושינגטון "מחויבת לעבוד אתכם ולהמשיך לחזק את הדמוקרטיה שלכם ולבנות מוסדות שיקדמו את הרפורמות שלכם נגד שחיתות".

ארצות הברית היא בעלת הברית החשובה ביותר של אוקראינה מאז סיפוח קרים ופרוץ המלחמה בחבל דונבאס ב-2014, שבה נהרגו כ-14 אלף איש. עם זאת, היחסים נקלעו למשבר ב-2019 כשנשיא ארצות הברית דאז דונלד טראמפ ביקש מזלנסקי לחקור את ביידן ועסקיו של בנו האנטר באוקראינה, וממשלו הקפיא זמנית את הסיוע הביטחוני לקייב.

האירועים הללו הובילו אף למשפט הדחה נגד טראמפ בקונגרס, והעיסוק בהם התחדש בשבוע שעבר אחרי שסוכנים פדרלים פשטו על ביתו ומשרדו של רודי ג'וליאני, עורך דינו של טראמפ, כחלק מחקירה של קשריו לאוקראינה.

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן ושר החוץ של אוקראינה דימיטרי קוליבה בקייב, 6 במאי 2021. רויטרס
בלינקן ושר החוץ של אוקראינה בקייב, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully