וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקו: אישה ממאלי ילדה תשעה תינוקות

6.5.2021 / 10:53

חלימה סיסה בת ה-25 ציפתה לשבעה תינוקות "בלבד", אך גילתה שניים נוספים בעת הלידה בבית חולים פרטי במרוקו. היא ככל הנראה קבעה שיא עולמי במספר התינוקות הבריאים בלידה אחת

- מחלקת ילדים בבית חולים במרוקו שבה מטופלים תשעה תינוקות שנולדו בלידה אחת על ידי אישה ממאלי, 5 במאי 2021. AP
הפגיה שבה מטופלים התינוקות בבית החולים בקזבלנקה, אתמול/AP

אישה במאלי ילדה תשיעייה, אחרי שציפתה לשבעה "בלבד", במה שככל הנראה הפעם הראשונה שבה תשעה תינוקות שורדים לידה אחת. שר הבריאות של מאלי מסר כי התינוקות - חמש בנות וארבעה בנים - ואמם "כולם במצב טוב".

האם, חלימה סיסה בת ה-25, ילדה את התינוקות בניתוח קיסרי במרוקו אחרי שנשלחה לשם לטיפול מיוחד. התינוקות מטופלים באינקובטורים בבית חולים פרטי בעיר קזבלנקה, והצוותים הרפואיים בודקים את מצבם באפן קבוע. היא נשלחה לטיפול במרוקו משום שבתי החולים במאלי, אחת המדינות העניות ביותר בעולם, אינם ערוכים לטיפול בלידות כאלו, אך כולם ציפו לשבעה תינוקות ולא לתשעה.

מנהל בית החולים בקזבלנקה, יוסף עלוואי, אמר לטלוויזיה המקומית כי הרופאים במאלי יצרו עמם קשר לגבי המקרה לפני חודש וחצי. הוא אמר כי זאת הייתה לידה מוקדמת, בשבוע ה-30 להיריון, וכי האם במצב טוב אחרי שקיבלה עירוי דם בעקבות דימום כבד. התינוקות שוקלים בין חצי קילו לקילו.

ספר השיאים של גינס מסר כי השיא הנוכחי שלו למספר התינוקות הרב ביותר שנותרו בחיים אחרי לידה אחת הוא שמונה, וכי הוא מאמת את המקרה של סיסה. השיא הנוכחי מוחזק על ידי נדיה סולימאן האמריקנית, שילדה שמונה תינוקות ב-2009.

עלוואי אמר לאי-פי כי ככל הידוע לו, סיסה לא עברה טיפולי פוריות. משרד הבריאות של מאלי לא סיפק מידע נוסף על ההיריון או הלידות שלה.

יעקוב חלאף, פרופסור מיוניברסיטי קולג' לונדון, אמר כי לידות כאלו הן יוצאות דופן ללא טיפולי פוריות, וציין את הסכנות הרבות לאם ולעוברים מלידות מרובות שכאלו. הוא קרא להגביר את המודעות בעולם ביחס למעקב אחרי טיפולי פוריות והסכנות בלידות מרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully