וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאהיה גדול: חלומו של בן ה-10 לעבוד כמפנה אשפה - התגשם ליום אחד

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 12:04

גולן שיינפיין מכפר סבא ביקש להצטרף לעובדי מחלקת התברואה ולבצע איתם את מלאכת פינוי האשפה על משאית הזבל. "הגעתי למסקנה שאני רוצה לעבוד בזה כשאהיה גדול. זו אחלה עבודה - קצת מסריח, אבל אפשר להתרגל", אמר. ראש העיר: "הבקשה של הילד מעוררת הערכה"

בווידאו: בן 10 מגשים חלום לעבוד כפועל משאית זבל/מערכת וואלה!

בעוד שבני גילו של גולן שיינפיין, תושב כפר סבא בן העשר, חולמים להיות עורכי דין, רופאים או אנשי הייטק כשיהיו גדולים, חלומו יוצא הדופן של שיינפיין הוא להיות מפנה אשפה מקצועי. הוא חזר וביקש מאימו ש"תסדר" לו לעבוד על משאית זבל. השבוע, כעבור חודשיים של נדנודים, חלומו התגשם ליום אחד והוא זכה לעלות על המשאית ולעבוד עם מפני האשפה.

"הגעתי למסקנה שאני רוצה לעבוד בזה כשאהיה גדול וכבר התרגלתי לזה", סיפר שיינפיין. "אהבתי את העבודה ואני רוצה להמשיך איתה". בן העשר ציין כמה יתרונות משמעותיים שיש למקצוע זה: "צריך להיות זריזים וספורטיביים, אחרת אפשר ליפול מהמשאית".

עוד הוסיף כי "העובדים אוספים כל מיני חפצים שבורים ומתקנים אותם. כך אפשר להעביר אותם לנזקקים". שיינפיין סיפר כי עובדי מחלקת התברואה התייחסו אליו כאל מפנה אשפה מקצועי. "הם התנהגו אליי באופן די נעים, הם לא היו קשוחים מדי". לריח האשפה התרגל די מהר ואמר כי "לא נגעלתי מהריח. אומנם זה קצת מסריח קצת בהתחלה, אבל אפשר להתרגל".

גולן שיינפיין , הגשים חלום להיות עובד במשאית זבל ליום אחד, כפר סבא, 4 במאי 2021. ללא, אתר רשמי
"לא נגעלתי מהריח, אפשר להתרגל". גולן שיינפיין/אתר רשמי, ללא

"הכל התחיל לפני חודשיים", סיפרה מעיין שיינפיין, אימו של גולן. "הוא סיפר לי שהוא מאוד רוצה להתנסות בעבודה על משאית זבל, ואמר שזו נראית לו עבודה מאוד מיוחדת ומעניינת", אמרה והוסיפה: "גולן התלהב מהמכשיר המיוחד שמרים את הפח ומרוקן אותו לתוך המשאית, זה נראה לו מגניב".

במשך הזמן גולן חזר ושאל את אימו: "תגידי אמא, הצלחת למצוא דרך לעזור לי להיות פועל משאית זבל?", אך נענה בשלילה. הוא לא הרפה מהנושא, עד שאימו החליטה לפרסם בקשה בקבוצת פייסבוק של אימהות בכפר סבא. "שאלתי אם יש מישהי שיכולה לעזור לי עם הבקשה החריגה. אישה שעובדת במוקד של העירייה הסבירה לי שאני צריכה להגיש פנייה רשמית. עשיתי זאת, ומיד קיבלתי טלפון מאודי להב, מנהל אגף חזות העיר בכפר סבא. הוא היה בטוח שאני עובדת עליו", הוסיפה. "את זה עוד לא שמעתי", העיד להב, אך לאחר שהבין שזו משאלת ליבו של שיינפיין, אמר כי "אני חייב להגשים לו את זה".

גולן שיינפיין , הגשים חלום להיות עובד במשאית זבל ליום אחד, כפר סבא, 4 במאי 2021. ללא, אתר רשמי
"את זה עוד לא שמעתי". גולן שיינפיין עם עובדי העירייה/אתר רשמי, ללא

גם רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, לא נותר אדיש לבקשה המיוחדת. "בקשתו של גולן המקסים להתנסות בעבודה כה משמעותית וחשובה של ניקוי העיר כפר סבא - מעוררת הערכה", אמר. סער ציין כי כפר סבא היא עיר שמקדמת ערכים של קיימות ושמירה על הסביבה, והוסיף כי "שמחנו למלא את משאלתו ולאפשר לו ליום אחד להתנסות יחד עם עובדי העירייה במלאכת פינוי האשפה ושיפור חזות העיר".

אימו של שיינפיין סיפרה כי התגובות היו מחממות לב. "המשפחה המורחבת מאוד תמכה, וכולם אמרו שהוא תותח. גם בפייסבוק הוא קיבל המון תגובות ומחמאות. אנשים אמרו שזה טוב לחנך את ילדנו לראות את כל מה שיש ולא רק לשאוף לעבודות שנחשבות גבוהות. חשוב לראות את האחר", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully