וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ הודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות: "רוצה להקדיש זמן למשפחתי"

5.5.2021 / 20:39

שר הכלכלה ויו"ר העבודה לשעבר הודיע בחשבון הפייסבוק שלו כי לאחר ששקל את הדברים בכובד ראש, הוא החליט לא להתמודד על התפקיד. פרץ כתב: "מודה לחברי הכנסת ואנשי הציבור שהביעו תמיכה". המועמדים העיקריים לתפקיד: בוז'י הרצוג ומרים פרץ

בווידאו: הצהרה של עמיר פרץ (צילום: ניב אהרונסון(/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

שר הכלכלה עמיר פרץ הודיע הערב (רביעי) כי הוא לא מתכוון להתמודד לנשיאות המדינה. בפוסט בפייסבוק פרץ כתב כי "כמי ששמו עלה לא אחת בהקשר להתמודדות הקרובה על תפקיד נשיא המדינה, אני רוצה להודיע שלאחר ששקלתי את הדברים בכובד ראש החלטתי לא להתמודד על התפקיד. כשאסיים את הכהונה הנוכחית ארצה לפנות לאפיקים חדשים ולהקדיש יותר זמן למשפחתי הקרובה, דבר שהיה קשה לי מאוד לעשות במהלך 37 שנותיי בשירות הציבור".

פרץ הודה "לאזרחים אותם אני פוגש יום יום שריגשו אותי מאד כשראו בי מועמד ראוי עבורם". עוד הוסיף כי אני מבקש גם להודות מקרב לב לחברי הכנסת ואנשי הציבור הרבים מכל הקשת הפוליטית שהביעו תמיכה והציעו את עזרתם".

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ ב-5 בספטמבר 2019. רויטרס
רוצה להקדיש יותר זמן למשפחתו. פרץ/רויטרס

בתגובה להודעה זו כתב יו"ר ש"ס אריה דרעי בטוויטר כי הוא "‏מצר על הודעת חברי עמיר פרץ, שלא להתמודד לנשיאות המדינה. עמיר, תרם במשך עשרות שנים תרומה עצומה לישראל בכל תחומי החיים. לוחם חברתי פורץ דרך, יו"ר ההסתדרות, שר הביטחון, כיפת ברזל וכל העת עזרה לחלשים. אני משוכנע שעמיר על יכולותיו, כישרונותיו ונסיונו הרב, ימשיך ויתרום עוד רבות למדינה".

פרץ, יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, הודיע בשנה שעברה כי הוא מעוניין להתמודד לתפקיד הנשיא הבא של ישראל, במקום הנשיא ראובן ריבלין שיסיים את תפקידו בחודש יולי הקרוב. עם פרישתו מהמרוץ המועמדים העיקריים לתפקיד הם יו"ר הסוכנות יצחק בוז'י הרצוג ומרים פרץ, למרות שאף אחד מהם לא הכריז רשמית על התמודדות. בנוסף, השר לשעבר שמעון שטרית וחברי הכנסת לשעבר מיכאל בר זהר ויהודה גליק הודיעו על התמודדותם לתפקיד.

הבחירות לנשיאות צפויות להתקיים בהצבעה חשאית בכנסת במהלך החודש הקרוב, אך יו"ר הכנסת יריב לוין טרם קבע את מועד קיומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully