וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: תוקף התו הירוק למחוסנים ומחלימים יוארך לפחות עד סוף השנה

5.5.2021 / 16:31

המנכ"ל, פרופ' לוי, חתם על הארכת התוקף של התו המאפשר כניסה למתחמים סגורים ברחבי הארץ בהמשך ליעילות החיסון שצפויה לספק הגנה לפחות עד דצמבר 2021. לוי: "אני שמח שהחיסון מאפשר לנו חזרה לשגרת חיים, אבל עלינו להקפיד ולשמור על זהירות"

בווידאו: אש מבהיר שבקרוב תותרנה התקהלויות גדולות יותר/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם היום (רביעי) על הארכת תוקף התו הירוק למחוסנים ומחלימים מקורונה עד דצמבר 2021. במשרד הבריאות הסבירו כי ההחלטה נבעה מיעילות החיסון שצפויה לספק הגנה לפחות עד סוף השנה.

"אני שמח שהחיסון מגן עלינו ומאפשר לנו חזרה לשגרת חיים, אבל עלינו להקפיד ולשמור עדיין על זהירות, מסיכות במרחבים סגורים ושמירת מרחק שכן אין עדיין מידע מלא לגבי יעילות החיסון בהגנה מפני חלק מהווריאנטים השונים. אני רוצה לקוות שנמשיך בשגרה ונוכל להתמיד באורך החיים הזה", מסר מנכ"ל משרד הבריאות.

כיום, כחלק מהמדיניות, תוקפו של התו הירוק הוא חצי שנה. המסמך זה נועד להקל על כניסה למדינות שהכירו בו וכן כניסה חופשית לקניונים, השתתפות באירועי תרבות, ספורט, בתי מלון ועוד.

בית קפה פתוח בתל אביב אחרי הסרת הגבלות הקורונה, 4 באפריל 2021. מרים אלסטר, פלאש 90
יעילות החיסון צפויה לספק הגנה לפחות עד סוף השנה. בית קפה בתל אביב, אפריל/פלאש 90, מרים אלסטר

פרופ' רן בליצר, חבר הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות, אמר הבוקר בריאיון ל-103FM כי "הנתונים מעודדים ומראים ששני החיסונים שקיבלנו יוצרים חסינות משמעותית וטובה גם אחרי חצי שנה, נכון לעקוב אחת למספר חודשים ובאופן רציף".

בנוגע לאישור לחסן ילדים הוא אמר כי כולם מחכים בסבלנות לפרסום מדעי על ניסוי שחברת פייזר ערכה, והדגיש כי "כשנראה את התוצאות של הניסוי ואת המסקנות, נוכל לגבש עמדה".

עד היום התחסנו בישראל נגד קורונה יותר מחמישה מיליון איש בשתי מנות החיסון. בין אלו שלא התחסנו נמצאים ילדים ונערים מתחת לגיל 16 וכן אוכלוסיות של אנשים הסובלים מאלרגיה ורגישויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully