וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם נכנסו לפאניקה ובכו": תיעוד אלימות בכביש נגד אוטובוס מלא בילדים

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 15:10

אוטובוס שהסיע תלמידים ירד לשולי כביש מהיר בעקבות נהג מכונית שסטה ממסלולו - ואחר כך הגיב באלימות כלפי האוטובוס שצפצף להזהירו, ניסה לשבור את מראותיו ואף נסע לאחור במתכוון והתנגש בו. "הייתה חוויה מאוד קשה"

בווידאו: אלימות בכביש נגד אוטובוס מלא בילדים הנהג/אור ירוק

תקרית אלימה בכבישים תועדה לפני כשבוע באזור צומת גלילות, כשאוטובוס שהסיע תלמידי בית ספר אזורי ממושב בשרון, ירד לשולי כביש מהיר בעקבות נהג מכונית שסטה ממסלולו ואחר כך הגיב באלימות כלפי האוטובוס שהסיע את הילדים.

"הייתי בדרך חזרה מטיול של בית ספר עם אוטובוס מלא בילדים בכיתה ה'", סיפר מוחמד, נהג האוטובוס, על התקרית, "בפקק בצומת גלילות, נסענו במהירות נמוכה ואז כלי רכב סטה מצד ימין ונכנס לנתיב הנסיעה שלי, דבר שגרם לי לסטות לשוליים. צפרתי לו צפירה ארוכה וזה מאוד עצבן אותו. הוא חסם את נתיב הנסיעה שלי, יצא מהרכב והתחיל לדפוק בכל על דלת האוטובוס". לטענתו "כשלא הצליח, הוא ניסה לשבור את המראות. לא ירדתי ולא פתחתי את הדלתות ואז כאשר חשבתי שהכול נגמר - הוא נכנס לרכב, נסע לאחור בעוצמה רבה, פגע באוטובוס וברח". הוא המשיך ואמר כי "הילדים פחדו מאוד ונכנסנו לפאניקה. חלקם בכו ונאלצנו לעצור לזמן רב בתחנת העצירה בסינמה סיטי שבגלילות, כדי להרגיע אותם. לילדים הייתה חוויה מאוד קשה. מיד דיווחתי למשטרה והעברתי את הסרטון, כדי שנהג כזה לא יעשה משהו דומה בעתיד". כפי שניתן לראות בתיעוד שבידי וואלה! נסע נהג הרכב הפרטי לאחור ופגע באוטובוס עם הילדים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הקלות שבה האלימות בחברה הישראלית זולגת לכביש היא בלתי נתפסת ובעיקר בלתי נסבלת. לאור יום, בכביש ראשי, נהג לא חושש להתנגש באוטובוס מלא ילדים ולנהוג באלימות כלפי הנהג. חינוך ותרבות נהיגה הם דברים שלוקח זמן להטמיע, אבל אין תחליף לנוכחות משטרתית בכבישים, כזו שתרתיע ותגרום לכל אדם שעולה על הכביש לפחד מלנקוט באלימות או בבריונות כלפי נהג אחר. למשטרת התנועה חסרות 200 ניידות שהיו יכולות להעלות את ההרתעה בכביש ולמנוע מקרי אלימות כאלו".

אלימות בכביש נגד אוטובוס מלא בילדים הנהג
05.05.21. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
צפרתי לו צפירה ארוכה וזה מאוד עצבן אותו/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!

מחקר של מכון המחקר ההולנדי לבטיחות בדרכים SWOV, בדק ומצא כי קיים קשר חזק בין כעס לבין התנהגות אגרסיבית ותוקפנית על הכביש. הכוונה היא להתנהגות שעשויה לגרום נזק פיזי או נפשי למשתמש והתנהגות המכילה אלימות וחריגה מכללי מוסר.

ישנן מספר סיבות להתנהגות אגרסיבית בכביש: נהגים רבים נמצאים על הכביש בזמן שמלווה אותם תחושת כעס ועצבנות ממקרים שקורים לפני הנהיגה או במהלכה. רגשות אלו מסכנים את הימצאות הנהג על הכביש והופכות אותו לאגרסיבי ואימפולסיבי יותר.

סיבה נוספת לסכנה היא תנאי הדרך. מצבים שכיחים כוללים פקקי תנועה, עיכובים באור אדום ועבירות המבוצעות על ידי אחרים הגורמות לעיכוב בתנועה. כל אלו ואחרים גורמים לנהג להרגיש עצבנות, כעס וזעם, המעלים את סיכוייו להיות מעורב בתאונת דרכים באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully