וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקלאי צרפתי הזיז אבן בת 200 שנה - והגדיל את שטחה של בלגיה

האבן, שהונחה במקום לאחר תבוסת נפוליאון, הוזזה על ידי החקלאי שרצה לפנות דרך לטרקטור שלו ועל הדרך הקטין את שטחה של ארצו. באופן תיאורטי, הוא עשוי לעמוד לדין אם לא ישיב את האבן למקומה, אך את ראשי העיירות משני צדי הגבול זה שעשע. "צריך להימנע ממלחמה חדשה"

אבן גבול עם בלגיה שהוזזה על ידי חקלאי צרפתי. פייסבוק, אתר רשמי
"אבן המריבה" בגבול/אתר רשמי, פייסבוק

חקלאי צרפתי שינה בטעות את קו הגבול עם בלגיה, אחרי שהזיז אבן כבת 200 שנה שהפריעה לטרקטור שלו לחרוש את השדה. באופן תיאורטי, אותו חלקאי עשוי לעמוד בפני אישומים פליליים אחרי שהגדיל את שטחה של בלגיה על חשבונה של ארצו. הגבול בין שתי המדינות החברות באיחוד האירופי משתרע לאורך 620 ק"מ והוקם תחת אמנת Kortrijk ב-1820, שנה אחרי תבוסתו של נפוליאון בקרב ווטרלו.

השינוי בגבול התגלה במקרה בסיור של היסטוריון מקומי, שסייר ביער הסמוך לעיירה הבלגית ארקלינס והבחין לפני שבועיים כי האבן הוזזה 2.29 מטר, כשגם הגדר ההיקפית של אותו חקלאי שונתה. ראש עיירת ארקלינס, דייוויד לאבו, היה משועשע מהגדלת שטחה של העיירה, אך אמר כי החקלאי צרפתי מחויב על פי חוק להחזיר את האבן למקומה, על מנת שלא "ליצור תקרית דיפלומטית".

"אין לי עניין בהגדלת העיירה, או המדינה. הוא הפך את בלגיה לגדולה יותר ואת צרפת לקטנה יותר. זה לא רעיון טוב", אמר ראש העיירה לערוץ TF1 הצרפתי. "אני שמחתי, העיירה שלי גדלה, אבל ראש עיירת בוסיגנייה-סור-רוק לא הסכים". לאבו הוסיף בחיוך: "אם הוא (החקלאי) יפגין רצון טוב, נותר לפתור את הבעיה הזאת באופן ידידותי".

אם הוא לא יסכים לכך, המחלוקת עשויה להגיע לפתחו של משרד החוץ של בלגיה, שבתורו יוכל לזמן ישיבה של ועדת גבול משותפת עם צרפת שלא כונסה מאז 1930. .

אורלי וולנוק, ראש עיירת הגבול הצרפתית הסמוכה בוסיגנייה-סור-רוק, התבדחה: "אנחנו צריכים להימנע ממלחמה חדשה בגבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully