וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד החדש של ביידן: חיסון מחצית מהאוכלוסייה עד 4 ביולי

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 7:44

נשיא ארה"ב שואף ש-160 מיליון מיליון אמריקנים ישלימו את החיסון נגד קורונה עד יום העצמאות, ו70% מהאוכלוסייה הבוגרת לפחות מנה אחת. "צעד משמעותי בדרך לחזרה לשגרה", הבטיח. נכון להיום, 147 מיליון קיבלו מנה אחת לפחות

בווידאו: ג'ו ביידן נואם בפני הקונגרס האמריקני במלאת 100 ימים לכהונתו/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציב הערב (שלישי) יעד חדש לחיסון 70% מהאזרחים הבוגרים נגד נגיף הקורונה בלפחות מנה אחת עד 4 ביולי, ו-160 מיליון מחוסנים בשתי מנות עד לתאריך זה, שהם כמחצית מכלל האוכלוסייה במדינה.

הנשיא הדמוקרטי, ששם במרכז סדר היום שלו את המאבק במגיפה, הכריז לאחרונה כי בתאריך זה, יום העצמאות האמריקני, אזרחים יוכלו כבר להתקבץ בקבוצות קטנות כדי לאותת על חזרה לשגרה מסוימת בזמן המגיפה.

"עתה, כשיש לנו את אספקת החיסונים, אנחנו ממוקדים בשכנוע יותר אמריקנים להגיע ולקבל את החיסון שזמין להם", אמר ביידן בבית הלבן. "אם נצליח במאמץ הזה, אז האמריקנים יקחו צעד משמעותי לקראת חזרה לנורמליות. הנשיא הדמוקרטי אמר כי ממשלו יתרכז בהאצת קצב החיסונים באזורים הכפריים תוך שימוש באתרים קטנים יותר עם סגירתם של מרכזי החיסונים ההמוניים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מוסר הצהרה על חיסוני הקורונה בבית הלבן, 4 במאי 2021. רויטרס
הממשל נערך לחיסון בני נוער. ביידן, הערב/רויטרס

היעד החדש מגיע בזמן שהממשל מתמודד עם אתגרים הולכים גדלים, אם כי צפויים, בשכנוע פלחים מסוימים באוכלוסייה להתחסן, והוא לוקח זאת בחשבון. עד כה, לפי נתוני המרכז לבקרה ולמניעת מחלות, 105 מיליון אזרחים - כ-41% מכלל האוכלוסייה הבוגרת - השלימו את החיסון נגד קורונה ו-147 מיליון קיבלו לפחות מנה אחת.

בין אלו שמהססים להתחסן נמצאים תומכיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ וצעירים. "יש הרבה חבר'ה צעירים, במיוחד בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, שמאמינים שהם לא צריכים את זה. אז אני רוצה להיות ברור מאוד: אתם צריכים להתחסן", הפציר.

הממשל נערך לחסן גם בני נוער, מיד לאחר אישור מינהל המזון והתרופות (FDA). עד אז, כדי לעמוד ביעד של ביידן, הממשל יקל על הנגישות לחיסונים ויורה לאלפי בתי מרקחת לאפשר קביעת תורים במקום. כמו כן, סוכנות החירום הפדרלית (FEMA) תתמוך ב"מרפאות ניידות" על מנת להגביר את קצב החיסונים.

"אני רוצה שההורים האמריקנים ידעו שאם תגיע ההכרזה, אנחנו מוכנים לזוז מידית", אמר הנשיא על ההכנות של ממשלו לאישור ה-FDA לחסן גם בני 12 עד 15.

ביידן כבר השיג את מטרותיו הקודמות במסגרת המאבק בקורונה. הוא הבטיח שבתוך מאה הימים הראשונים לממשלו יינתנו מאה מיליון מנות חיסונים, ובהמשך העלה את האתגר ל-200 מיליון מנות - ועמד גם בו.

לוחם אש בארצות הברית מזריק חיסון נגד נגיף הקורונה, 11 בינואר, 2021. AP
לוחם אש מזריק חיסון נגד נגיף הקורונה בארה"ב/AP

שיעור המתחסנים הגבוה ביותר בארצות הברית הוא בניו המפשיר, מסצ'וסטס וורמונט, שם יותר מ-57% מהזכאים לחיסון קיבלו מנה אחת לפחות, לעומת מיסיסיפי, לואיזיאנה ואלבמה השמרניות, עם פחות מ-33% מתחסנים. אתמול עדכן הבית הלבן כי מדינות שלא ישתמשו במאגרי החיסונים יאבדו אותם לטובת מוקדים אחרים שבהם הדרישה גבוהה.

"אחד המאפיינים של ביידן לקורונה הוא להבטיח פחות ולספק יותר", צייץ רוברט ווצ'טר, פרופסור ויו"ר המחלקה לתרופות באוניברסיטת קליפורניה. "אז כשהם אומרים שהם רוצים לחסן 70% מהמבוגרים לפחות במנה אחת עד 4 ביולי, המשמעות היא שהם די בטוחים שהם יכולים להגיע רחוק יותר".לו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully