וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הפיליפיני לסין: "תזדיינו מהשטח שלנו"

3.5.2021 / 17:20

הדיפלומט הבכיר תקף בחריפות את בייג'ינג, ששלחה מאות כלי שיט לשטח שנוי במחלוקת בים סין הדרומי. "אתם כמו יצור מגעיל המחפש תשומת לב מאדם נאה הרוצה להיות חבר שלכם, לא אבא של מחוז סיני"

איש משמר החופים הפיליפיני מסייר בשונית ויטסון , 13 באפריל 2021. רויטרס
איש משמר החופים של הפיליפינים חולף על פני כלי שיט סיניים בים סין הדרומי/רויטרס

שר החוץ של הפיליפינים דרש היום (שני) בצורה בוטה מסין להסיג את כלי השיט שלה מאזור בים סין הדרומי שנמצא במחלוקת בין שתי המדינות, בהמשך למלחמה המילולית שמנהלת מנילה נגד בייג'ינג בתקופה האחרונה.

"סין, ידידתי, איך אני יכול לומר זאת בצורה מנומסת? תנו לי לראות - תזדייני מכאן!", צייץ שר החוץ תאודורו לוקסין, הידוע בלשון חסרת מעצורים. מנילה מוחה על הנוכחות הלא חוקית, לדבריה, של מאות סירות סיניות באזור הכלכלי המיוחד של הפיליפינים, שמתפרס על שטח של 200 מייל. "מה אתם עושים לחברות שלנו? אתם. לא אנחנו. אנחנו מנסים. אתם כמו יצור מגעיל המחפש תשומת לב מאדם נאה הרוצה להיות חבר שלכם, לא אבא של מחוז סיני", המשיך שר החוץ.

שגרירות סין במנילה טרם הגיבה על דבריו. בייג'ינג טוענת כי כלי השיט שלה הם סירות דיג המצילים פליטים מלב ים.

סין תובעת שליטה על רוב ים סין הדרומי, שדרכו עוברת סחורה בשווי של כשלושה טריליון דולר מדי שנה. ב-2016, בית דין לבורוריות בהאג קבע כי התביעה, המבוססת על מפות סיניות ישנות, אינה עולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי.

בהצהרה שפורסמה היום, משרד החוץ של הפיליפינים האשים את משמר החופים של סין ב"הטלת צל, חסימות, תמרונים מסוכנים ושיבוש תדרי רדיו של משמר החופים הפיליפיני". במנילה סבורים כי כלי השיט הסיניים מאויישים בידי מיליציה.

אתמול הצהירה הפיליפינים כי היא תמשיך לקיים תרגילים ימיים באזור הימי המיוחד שלה בים סין הדרומי, בתגובה לדרישה של סין ממנה לחדול מצעדיה שלטענתה עלולים לגרום להסלמה. על פי נתוני משרד החוץ במנילה, נכון ל-26 באפריל, הפיליפינים הביעה 78 מחאות דיפלומטיות בפני סין מאז כניסתו של הנשיא רודריגו דוטרטה לתפקיד.

"ההצהרות שלנו תקיפות יותר בשל האופי החצוף יותר של הפעולות, המספרים שלהן, התדירות שלהן", אמרה מרי יבט בנזון-אבלוס, מנכ"ל התקשורת האסטרטגית במשרד החוץ.

לאורך רוב כהונתו, דוטרטה קידם קשרים חמים יותר עם סין בתמורה להבטחות של סין להשקות של מיליארדי דולר, סיוע והלוואות.

"סין נותרה תומכת שלנו. רק משום שיש לנו סכסוך עם סין לא אומר שאנחנו צריכים להיות חצופים וחסרי כבוד", אמר דוטרטה בנאומו השבוע. "אז, אנא מכם, אפשרו לדייגים שלנו לדוג בשלום ואין סיבה לצרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully