וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על עשור לחיסול בן לאדן: "נמשיך לעקוב אחרי כל איום מאפגניסטן"

נשיא ארה"ב, שהיה סגנו של אובמה בעת המבצע המוצלח שבו נהרג מנהיג אל-קאעדה, הבטיח כי המחויבות למנוע מתקפות כמו 11 בספטמבר תישאר גם אחרי הנסיגה. "עקבנו אחריו עד שערי הגיהנום, רגע שלא אשכח"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ניצל את יום השנה העשירי למבצע שבו חוסל מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן, כדי לחזק את החלטתו להשלים את הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן. ביידן היה סגן הנשיא במהלך הפעולה הדרמטית בעומק פקיסטן ב-2 במאי 2011, שבסופה הרגו כוחות אמריקניים מיוחדים את מי שתכנן את פיגועי 11 בספטמבר ומתקפות טרור אחרות.

"עקבנו אחרי בן לאדן לשערי הגיהנום, ותפסנו אותו", מסר ביידן בהצהרה שפורסמה על ידי הבית הלבן. "קיימנו את הבטחתנו לכל מי שאיבדו את יקיריהם ב-11 בספטמבר: שלעולם לא נשכח את מי שאיבדנו, ושארצות הברית לעולם לא תתפשר במחויבותה למנוע מתקפה נוספת על ארצנו".

ביידן, שהכריז כי המלחמה באפגניסטן, הארוכה בהיסטוריה של ארצות הברית, תסתיים לכל המאוחר עד 11 בספטמבר, שיבח את החלטתו של הנשיא דאז ברק אובמה לאשר את המבצע ואת הכוחות המיוחדים שביצעו את הפשיטה. הוא תיאר את המעקב אחרי המבצע בשידור חי מחדר המבצעים בבית הלבן בתור "רגע שלא אשכח - גורמי המודיעין המקצועיים שאיתרו אותו אחרי עמל רב, הבהירות והשכנוע של הנשיא אובמה בקבלת ההחלטה והאומץ והכישורים של כוחותינו על הקרקע".

לדבריו של הנשיא, אל-קאעדה כיום חלש משמעותית, "אך ארצות הברית תישאר דרוכה מול האיומים הנשקפים מארגוני טרור ברחבי העולם". ביידן הוסיף: "אנחנו נמשיך לעקוב ולשבש כל איום שיצוץ באפגניסטן, ונמשיך לפעול כדי לסכל איומי טרור על המולדת שלנו ועל האינטרסים שלנו בשיתוף פעולה עם בעלי בריתנו ושותפינו ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully