וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' בתמיכת דרוקמן: לא אתפטר, אמנע ממשלה שתישען על תומכי טרור

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 14:27

יו"ר הציונות הדתית הבהיר כי ניסיונות השכנוע להצטרפות לממשלה בהימנעות או בתמיכת רע"ם לא יצלחו. "צר לי להשבית את חגיגות התפטרותי", כתב בסיום פגישה עם הרב דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית, שתמך בעמדתו. מנגד, הרב טאו ורבנים נוספים קראו לסמוטריץ' לוותר

בווידאו: הרב דרוקמן מבהיר שעמדת הרבנים היא לא לממשלה שנשענת על רע"ם/צילום: הציונות הדתית

מפלגת הציונות הדתית הבהירה הבוקר (שני) כי לא תיכנע ללחץ להסיר את התנגדותה לממשלה שנשענת על רע"ם. התגובה באה בעקבות מכתב שפרסם אמש מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, הרב צבי טאו, בו קרא להקים ממשלת מיעוט של 59 מנדטים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו בעזרת הימנעות של רע"ם. רבנים נוספים הביעו תמיכה בעמדתו.

בהמשך, פרסם הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית, הודעת גיבוי ליו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' בהתנגדות להקמת ממשלה שתתבסס על רע"ם. בסיום התייעצות רבנים שהתקיימה בביתו, קרא דרוקמן ליו"ר ימינה נפתלי בנט להודיע לאלתר על הצטרפותו לממשלת ימין ושלילה מוחלטת של האפשרות שיחבור ל"ממשלת שמאל ותומכי טרור". הוא קרא גם ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער ושותפיו "לשים הכל בצד ולהצטרף לממשלת ימין שתתבסס על המפלגות הציוניות בלבד". ישיבת סיעה של הציונות הדתית תתקיים בכנסת בשעה 14:40. בפתח הישיבה ימסור סמוטריץ' הצהרה לתקשורת.

סמוטריץ' פנה לנתניהו בטוויטר לפני ישיבת הסיעה וכתב: "אדוני ראש הממשלה, הניסיונות שלך להפעיל עלי לחץ להסכים להקמת ממשלת 'ימין' שנשענת על תומכי טרור לא יצליחו. זה בערך כמו להשקיע בסגרים במקום חיסונים. לא באפיק ההוא היתה תפארתך. מציע לך להתחיל לעסוק בהקמת ממשלת ימין. אם תשקיע בזה פרומיל ממה שהשקעת בהבאת החיסונים נצליח ביחד בע"ה".

בצלאל סמוטריץ' והרב דרוקמן. אתר רשמי, מערכת וואלה!
קיבל גיבוי מלא. סמוטריץ' עם דרוקמן בביתו, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית", טענו מוקדם יותר במפלגה. "מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית יישא אות קין עד אחרון ימיו. ח"כ בצלאל סמוטריץ' הבהיר את הדברים אמש לראש הממשלה בפגישתם ואף הבהיר לו שיפעל בכל הכלים שלרשותו על מנת לוודא שממשלה שכזו לא תקום".

במפלגה הוסיפו לתקוף את נתניהו. "מצער מאוד שראש הממשלה נתניהו, שהצהיר מעל כל במה שלא יקים בשום אופן ממשלה עם תומכי הטרור, פועל ללא לאות להקים ממשלה כזו". מעט לאחר פרסום המכתב של הרב טאו, מפלגת עוצמה יהודית מסרה גם היא כי אין שינוי בעמדתה: "לא נאפשר הישענות על תומכי טרור ולא ניתן כוח למנסור עבאס".

הרב טאו היה חתום בעבר על מכתב הפוך, שהתנגד לממשלה כזאת בדומה לסמוטריץ', אך כעת שינה את עמדתו. במכתבו התייחס טאו לביקורת כלפי נתניהו, ואמר כי "יש לדחות את השנאה וההכפשה" כלפיו. לדברי הרב, "גורמים שונים מנסים לפגוע בחוסנה של המדינה, ליצור תעמולה שקרית, בלתי פוסקת, רצופה בשנאה אישית וכפיות טובה, שכל מטרתה להדיח את ראש הממשלה על ידי הפצת פילוג שנאה בקרב הציבור מחד, והכנת כתבי שטנה משפטיים נגד ראש הממשלה מאידך".

הרב ישראל צבי טאו והרב יגאל לוינשטיין בהפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
קרא להקים ממשלת מיעוט תוך הימנעות של רע"ם. הרב צבי טאו, ב-2018/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר
מליאת הכנסת, 26 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
קיבל לגיטימציה ממנהיגה הרוחני של נעם. עבאס/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עוד כתב טאו כי יש להעדיף הקמת ממשלה תוך "הסתמכות על שאינם יהודים" על פני הקמתה של ממשלת שמאל. "גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול. אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה, היא חילול ד' נוראי".

טאו הוסיף כי הוא מצפה שלאחר הקמת ממשלה בהימנעות רע"ם, "יצטרפו אליה כוחות נוספים שישתחררו מרעיונות הכזב, ותוסר ולא יהיה שום צורך להישענות על כאלה שאינם יהודים". טאו חתם את מכתבו בכך שקרא "לכל מי שהדבר בידו, לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו להרכב את הממשלה, לכנוס אליו את כל הכוחות אשר לב יהודי בקרבם ולהמשיך להנהיג את עם ישראל למען עמו ונחלתו".

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, ומהרבנים המובילים בציונות הדתית, הצטרף לעמדתו. הרב אמר הבוקר בריאיון לגלי ישראל כי קרא את דברי הרב טאו, "ואני מזדהה עם כל מילה". לדבריו, "צריך לתת לזה סיכוי. אני חושב שצריך לאפשר את זה, לא מתעלם מהחששות אבל אנחנו ברגעי הכרעה, אמרתי את זה לבצלאל סמוטריץ', הוא צריך להבין שנעמוד מאחוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully