וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ואיראן סיכמו על שחרור אסירים והפשרת נכסים

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 17:38

הטלוויזיה האיראנית דיווחה כי שתי המדינות ישחררו 4 אזרחים כל אחת. בנוסף לכך, וושינגטון אמורה להפשיר נכסים איראניים בשווי 7 מיליארד דולר. עוד דווח כי אזרחית בריטית תשוחרר בעסקה נפרדת. ממשל ביידן הכחיש את הדיווחים, המתפרסמים על רקע שיחות הגרעין בווינה

בווידאו: יורש העצר הסעודי נוקט בטון פייסני כלפי איראן/צילום: רויטרס

ארצות הברית ואיראן הגיעו לסיכום על עסקת שחרור אסירים, שתכלול גם הפשרת נכסים איראניים בשווי שבעה מיליארד דולר - כך דיווחה היום (ראשון) הטלוויזיה הרשמית באיראן ורשת אל-מיאדין הלבנונית המקורבת לה. ארצות הברית הכחישה את הדיווחים על עסקת השבויים, וטענה כי הם אינם נכונים.

על פי הדיווח באל-מיאדין, שהתבסס על גורמים איראניים שדיברו בעילום שם, טהראן תשחרר ארבעה אזרחים אמריקנים המואשמים בריגול. גורם איראני ששוחח עם הטלוויזיה הרשמית אישר את הדיווח.

במקביל, הגורם האיראני אמר כי טהראן תשחרר גם את נזנין זאגרי-רטקליף, אזרחית בריטית-איראנית שבשבוע שעבר נשלחה לשנת מאסר זמן קצר אחרי ששוחררה מהכלא בגין עבירה אחרת. לדברי הגורם, בריטניה תשלם בתמורה "חוב של 400 מיליון ליש"ט" לאיראן.

יו"ר המשלחת האיראנית לשיחות, עבאס עראקצ'י, אמר אתמול כי טהראן מצפה שוושינגטון תסיר את הסנקציות שהטיל הממשל הקודם על מגזרי הנפט והבנקאות ועל רוב האנשים הפרטיים והמוסדות הרשמיים.

עם זאת, בעוד שאיראן ורוסיה השמיעו אופטימיות לגבי השיחות, ארצות הברית ומדינות אירופה הנמיכו את הציפיות לפריצת דרך קרובה.

נציגי המשלחת של איראן והאיחוד האירופי לשיחות הגרעין לפני סבב המשא ומתן בווינה, 1 במאי 2021. רויטרס
ראשי המשלחת של איראן והאיחוד האירופי לשיחות הגרעין בווינה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully