וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים: שרון יציע לעבודה את תיק הביטחון

31.1.2003 / 7:20

טוענים: ראש הממשלה מוכן לתת לעבודה הרבה כדי שתצטרף לממשלה; רומזים: גם בסוגיית פינוי ההתנחלויות "יש על מה לדבר"; שרון נפגש הבוקר עם לפיד; מבקש להפגש עם בוש בשבועיים הקרובים

ראש הממשלה, אריאל שרון, יהיה מוכן להציע למפלגת העבודה את תיק הביטחון - כך טוענים מקורביו. לפי הדיווח בעיתון "מעריב", למרות ששרון הבטיח לשר הביטחון, שאול מופז, שתיק הביטחון מובטח לו – הוא יהיה מוכן לוותר על התיק ולמסור אותו לעבודה תמורת הצטרפותה לממשלה. את הדברים סיפרו אמש גורמים בכירים המקורבים למשא ומתן הקואליציוני העתידי.

על פי אותם גורמים, "שרון מוכן לתת למפלגת העבודה הרבה כדי שזו תצטרף לממשלתו". לטענתם, ראש הממשלה מקיים קשר עם שר החוץ לשעבר, שמעון פרס. המקורבים סירבו להתייחס לנושא פינוי ההתנחלויות, אולם ציינו כי גם בסוגיה זו "יש על מה לדבר".

כתבי "הארץ" אלוף בן, יוסי ורטר, גדעון אלון ושירות "הארץ" מוסיפים:

שרון נפגש הבוקר עם יו"ר שינוי, יוסף לפיד בחוות השקמים. אתמול רמז יו"ר שינוי כי לא ישלול את האפשרות להצטרף לממשלה חילונית גם ללא מפלגת העבודה. לפיד הביע הבוקר תקווה כי ח"כ שמעון פרס יוביל את מפלגת העבודה לקואליציה.

ביום שני הבא ייפגש רה"מ עם יו"ר מפלגת העבודה, עמרם מצנע. גורם המקורב לראש הממשלה אמר אתמול כי שרון יציע למצנע שצוותים של העבודה ושל הליכוד יקבעו יחד את קווי היסוד של הממשלה, שיחייבו את כל יתר המפלגות שירצו להצטרף לקואליציה.

השר ראובן ריבלין, ממקורבי שרון, אמר אתמול ששרון יעשה כל שביכולתו להקים ממשלת אחדות לאומית, כפי שהבטיח, אולם אם לא יצליח בכך, לא יירתע מהקמת ממשלת ימין צרה. "הליכוד יקים ממשלה עם כל מפלגה שתאמץ את מתווה הנשיא בוש", אמר ריבלין. מקורבי שרון אמרו כי התייצבות מספר המנדטים של גוש הימין - ללא האיחוד הלאומי בראשות ח"כ אביגדור ליברמן - על 62, מחסלת סופית כל אפשרות להקמת ממשלה עם האיחוד הלאומי.

אמש התברר: הימין התחזק ל-69 מנדטים

שרון שוקל לצאת לביקור בוושינגטון בשבועיים הקרובים כדי לפגוש את נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. לשכת ראש הממשלה פנתה לבית הלבן בבקשה לבדוק את האפשרות לפגישה קרובה בין שני המנהיגים, וממתינה כעת לתשובה. העניין עלה גם בשיחת הטלפון שקיימו שרון ובוש שלשום, שנמשכה כרבע שעה.

שרון מעוניין להבליט את ההבנה שלו עם בוש סביב התוכנית המדינית, שהוצגה בנאום הנשיא ב-24 ביוני אשתקד. מבחינת שרון, הפגישה תפגין את כוונותיו להתקדם במהירות בתהליך המדיני; כך יגבר הלחץ על מפלגת העבודה להצטרף לממשלת אחדות ותסוכל תוכנית "מפת הדרכים" להסדר בינלאומי של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. מקור מדיני בירושלים אמר כי אין שום מניעה לביקור של ראש הממשלה בארה"ב עוד לפני הרכבת הממשלה החדשה.

עם תום ספירת הקולות במעטפות הכפולות (בצה"ל, בתי הסוהר, בתי החולים והנציגויות בחו"ל) התברר אמש, שגוש הימין הוסיף והתחזק בשני מנדטים ל-69 מושבים. הליכוד זכה במנדט ה-38, והמפד"ל בשישי. לעומת זאת, סיעות חד"ש ועם אחד איבדו כל אחת מנדט וירדו מארבעה מנדטים לשלושה. עקב כך מחזיק גוש השמאל ב-33 מנדטים, וגוש המרכז (שינוי ועם אחד) ב-18 מנדטים. בעקבות השינויים בחלוקת המנדטים יצטרפו לכנסת ח"כ איוב קרא (ליכוד) וח"כ לשעבר ניסן סלומינסקי (מפד"ל). לעומתם, דב חנין, הנציג היהודי ברשימת חד"ש, לא נכנס לכנסת, וכמוהו הח"כ לשעבר אדיסו מסאלה (עם אחד).

בקרב חיילי צה"ל ושאר המצביעים במעטפות הכפולות היתה הצלחה יחסית ל"עלה ירוק" - מתוך כ-167 אלף בוחרים, הצביעו עבורה 6,625 איש. לעומת זאת, חירות לא זכתה להצלחה רבה בצה"ל - רק כ-2,000 איש הצביעו עבורה. שינוי זכתה לכ-28 אלף קולות - יותר קולות ממפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully